رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: شهرستان ثلاث باباجانی با ۲۵/۵ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

ثلاث باباجانی با ۲۵/۵ میلیمتر پربارش‌ترین شهر استان کرمانشاه شد

به گزارش قدس آنلاین«سعید قاسمی» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از سومار، شهرهای پاوه با ۱۸/۴، قصرشیرین با ۱۴ کرند غرب با ۱۱/۶ میلیمتر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

وی، میانگین بارش‌ها طی ۲۴ ساعت اخیر را ۶/۸ میلیمتر بیان کرد و گفت: میانگین بارش‌های سامانه هفته جاری هم در سطح استان کرمانشاه ۷۰/۳ بوده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه مجموع بارش سامانه اخیر را در شهرهای پاوه ۱۲۰/۸، سومار ۱۲۰، جوانرود ۹۸/۷، گهواره ۹۸/۲، کرندغرب ۹۵ و گووار ۸۵ میلیمتر اعلام کرد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۳۸۷/۲ میلیمتر بارندگی بطور میانگین در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

قاسمی همچنین اعلام کرد: دمای هوا که امروز تا صبح شنبه به طور نسبی کاهش می یابد، از ظهر شنبه تا اواسط هفته آینده روندی افزایشی خواهد داشت. کاهش دما، در روزهای جمعه و شنبه، بخصوص در نواحی سردسیر نسبتاً محسوس بوده شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه شنبه هفته جاری با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ با ورود یک سامانه بارشی قوی به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان هشدار قرمز صادر کرد.

براساس این هشدار وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی شده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.