رئیس جنبش حماس در نوار غزه در سخنانی به مناسب روز جهانی قدس با تاکید بر اینکه همه امت اسلامی درباره قدس اتفاق نظر دارند، ابراز امیدواری کرد که تمامی فلسطینی‌ها با شکست و نابودی رژیم صهیونیستی در روز قدس، سال آتی در مسجد الاقصی گردهم ایند.

السنوار: امت اسلامی درباره قدس اتفاق نظر دارد

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری العهد، «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه در همایش کمیته روز جهانی قدس فلسطین در این باره اظهار داشت: امیدواریم سال آینده در چنین روزی در صحن‌های مسجد الاقصی باشیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران وصیت امام خمینی (ره) درخصوص قدس را به بهترین نحو ممکن عملی کرده است.

السنوار با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسب روز جهانی قدس نیز افزود: ما از تعهد سید حسن نصرالله نسبت به فلسطین و مقدسات آن قدردانی می‌کنیم و ملت فلسطین این پایبندی و تعهد را ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کسانی که در راه آزادی فلسطین گام برمی‌دارند باید اتحاد امت عربی و اسلامی و هماهنگی آنها باشد، همه این امت اگرچه ممکن است با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند اما درباره قدس اتفاق نظر دارند.

السنوار خطاب به اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی نیز گفت: اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی مطمئن باشید که از ناموس این امت دفاع می‌کنید. دشمن همانگونه که از غزه بیرون شد، شهرک‌های خود را ترک خواهد کرد و خواهد برچید.

وی ادامه داد: من پیام ویژه‌ای به یهودیان جهان که آنچه را از سوی کابینه رژیم اشغالگر در حال وقوع است انکار می‌کنند دارم و به آنها می‌گویم صدایتان را بلند کنید و این اقدامات را محکوم کنید؛ چراکه چند همجنسگرا شما را به جنگی می‌کشانند که آینده شما را نابود خواهد کرد.

السنوار افزود: رهبران رژیم اشغالگر درباره بازگرداندن بازدارندگی بعد از ماه رمضان صحبت کرده اند و ما هم به آنها اطمینان می‌دهیم که مقاومت در کمین آنهاست. آمریکایی‌ها، اروپایی ها و اعراب به اشغالگران توصیه کردند که نظامیان خود را در الاقصی مهار کنند، اما آنها گوش نکردند و پاسخ تکان دهنده‌ای به آنها داده شد.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه در ادامه گفت: مشارکت گسترده توده‌های مردم در شهرهای عربی، بین‌المللی و اسلامی در روز قدس، دلیلی انکار ناپذیر بر این است که قدس و مسجد الاقصی در قلب امت ما قرار دارند.

السنوار همچنین خاطرنشان کرد: وظیفه قانونی ما کنار گذاشتن اختلافات و متحد کردن پروژه امت عربی و اسلامی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.