مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از قطب دیپلماسی شدن استان گفت و افزود: طرح دیپلماسی آموزشی که از سوی همکاران فرهنگی مازندران تهیه شده بود در وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید.

مازندران قطب دیپلماسی آموزشی کشور می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین کمالی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه طرح دیپلماسی آموزشی در ۵۰ صفحه توسط همکاران بازنشسته و شاغل فرهنگی استان تهیه شده است، اظهار کرد: این طرح فوق العاده، تحسین وزیر آموزش و پرورش را بدنبال داشته و درصدد مقدمات اجرایی کردن آن هستیم.

وی با اعلام اینکه ۳۶ هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی شدند، افزود: ۷۵ درصد فرهنگیان اعتراضی به رتبه‌بندی نداشتند و رتبه‌بندی مطابق عملکردشان بوده و سامانه برای ثبت اعتراض سایر فرهنگیان نیز باز است.

برخی نامعلم اند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگارمان مبنی بر فعالیت خارج از عرف برخی از معلمان در فضای مجازی و ترغیب دانش آموزان به کشف حجاب، با تاکید بر اینکه آنها معلم نیستند بلکه نامعلم هستند!خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم طرفنظر از اینکه پوشش یک حکم شرعی و قانونی بوده، یک حکم انضباطی است.

وی افزود: باید بدنبال پاسخ به سوالات و شبهات دانش آموزان باشیم و از کار فرهنگی نیز غافل نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان که چه می کنید که آموزش و پرورش سیاسی نشود و روش مدیران قبلی تکرار نگردد، توضیح داد: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی بوده و از خط مشی دولت ها پیروی می کند و موظف به اجرای سیاست ها است. درضمن تلاش می کنیم از نگاه سیاسی در بحث آموزش فاصله بگیریم.

از وضعیت خانه علم بهشهر اطلاعی ندارم

کمالی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با وضعیت خانه علم بهشهر که تنها خانه علم کشور است، گفت: اطلاعی از میزان پیشرفت این پروژه ندارم.

وی با اعلام اینکه طی دو آزمون، بیش از یکهزار معلم به استخدام آموزش و پرورش مازندران در می آیند، افزود: ۳۶۰ نفر در دوره ابتدایی و ۷۰۰ نفر در دوره متوسطه استخدام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.