۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 864224

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: حجم پرشدگی سد تهم که در سال گذشته حدود ۳۱ درصد بود، امسال ۱۰ درصد کاهش داشته است که این امر تامین آب شرب زنجان را دچار چالش می‌کند.

ورودی سد تهم زنجان ۱۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، اکبر باقری  افزود: در زمان حاضر سه منبع شامل سدهای تهم، کینه‌ورس و تالوار آب شرب مردم استان را تامین می کند.

وی یادآور شد: تا تاریخ ۱۸ فروردین ماه جاری حجم آب موجود در مخزن سد تهم ۲۰.۷۴ میلیون مترمکعب، سد گلابر ۵۰.۳۴ میلیون مترمکعب، سد کینه‌ورس ۸.۵۵ میلیون مترمکعب و سد تالوار ۱۲۳.۴۱ میلیون مترمکعب برآورد شده است.

باقری اظهار کرد: با توجه به آورد سدها در سال آبی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ باید ۱۱ میلیون مترمکعب آب از سد تهم برای تصفیه‌ خانه فرستاده و وارد شبکه آبرسانی شهر شود ولی اکنون این میزان ۶ میلیون مترمکعب است و پنج میلیون نسبت به مصرف کسری دارد.

وی خاطرنشان کرد: حفر ۱۰ حلقه چاه جدید توسط آب و فاضلاب استان برای جبران کم آبی سد تهم و چاه‌های شرق زنجان درخواست و نسبت به صدور مجوزهای لازم برای آنها اقدام شده است.

باقری با بیان اینکه مصرف آب شرب در شهرها و روستاهای استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، تصریح کرد: این موضوع زنگ خطری برای افت آب‌های زیر زمینی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.