معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: با تشکیل کمیته ویژه حقیت یاب با عوامل تحریک کننده در حادثه امروز عباس آباد در غرب استان برخورد خواهد شد.

برخورد با عوامل حادثه عباس آباد/ تشکیل کمیته ویژه حقیقت یاب در مازندران

به گزارش قدس آنلاین روح الله سلگی شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: وقف دانیالی یا دانیال زاده در منطقه عباس آباد به عنوان یک وقف شخصی است که دعوای اهالی را برخی افراد معاند به عنوان دعوای حاکمیتی حساب کردند.

وی ادامه داد: بعد از استقرار کیوسک توسط فردی که مالکیت این وقف خاص را دارد تا از این طریق مالکیت خود را اعمال کند، اهالی منطقه نسبت به این موضوع معترض شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در حالی‌که افراد منطقه پس از اینکه این موضوع را متوجه شدند و برای اعتراض به محل مراجعه کردند برخی برهم زنندگان نظم عمومی در حالت مست و نقاب بر صورت وارد این جمع شدند و ضمن تخریب کیوسک به ماموران انتطامی حمله ور شدند که در نهایت ماموران مجبور به شلیک شدند.

وی اضافه کرد :پس از وقوع این حادثه با دستور استاندار مازندران کمیته ویژه حقیقت یاب به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل شد که متشکل از اعضای شورای تامین است.

این مقام مسوول تصریح کرد: این کمیته ضمن بررسی جوانب حادثه هرگونه قصور فرد یا نهادی در بروز این حادثه را بررسی خواهد کرد و با عوامل تحریک کننده مردم نیز برخورد می شود.

وی در خصوص اخباری مبنی بر به آتش کشیدن منزل مسکونی یکی از روسای ادارات منطقه در رسانه های معاند گفت : این خبر را تایید نمی کنم.

به گزارش ایرنا، صبح امروز ۲۶ فروردین معاونت تولیت موقوفه عام دانیال در روستای دانیال برای مالکیت زمینی در این روستا اقدام به فنس کشی و جانمایی کانکس کرده بود که با واکنش اهالی روبرو و درگیری منجر می‌شود.

با بالا گرفتن درگیری‌ها و ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیات امنای دفتر موقوفه و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی فرماندهی شهرستان عباس آباد قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از فوت ۲ عامل نزاع و درگیری دسته جمعی و مصدومیت ۳ نفر دیگر بر سر اختلافات ملکی در موقوفه عام دانیال در سلمانشهر خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.