سخنگوی دولت گفت از مجلس محترم احترام می‌رود تصمیم‌گیری درباره تشکیل سازمان بازرگانی را انجام داده و این مسئله کلیدی را از حالت بلاتکلیفی خارج کند.

مجلس تشکیل سازمان بازرگانی را از بلاتکلیفی خارج کند

به گزارش قدس آنلاین، علی بهادری‌جهرمی طی سخنانی درباره تشکیل سازمان بازرگانی گفت: تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی که - پیشنهاد مشورتی برخی نمایندگان مجلس نیز بود - گام موثری برای تنظیم بازار داخلی، مهار تورم و تسهیل تجارت است.

وی افزود: همانطور که رئیس‌جمهور در جلسه اخیر با نمایندگان مجلس تأکید کرد، یکی از زمینه‌های کمک مجلس به دولت برای تحقق شعار سال تصویب این لایحه است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: انتظار از مجلس محترم، تصمیم‌گیری در این موضوع و خارج کردن یک مسئله کلیدی از حالت بلاتکلیفی است.

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود با پیشنهاد دوفوریتی لایجه تشکیل سازمان بازرگانی که از سوی دولت ارائه دشه بود، مخالت کرد. بر این اساس این لایحه به‌صورت عادی و نه فوری در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

در ادامه سرنوشت طرح تشکیل وزارت بازرگانی و رفت و برگشت‌های آن و در نهایت ارسال لایحه 2 فوریتی سازمان بازرگانی از سوی دولت به مجلس را می‌خوانید:

طرح تشکیل وزارت بازرگانی اولین بار در مجلس دهم به تصویب رسیده بود که در رفت و برگشت‌ها به شورای نگهبان و رفع ایرادات شورا، به عمر مجلس دهم نرسید و به‌نوعی از دستور کار  خارج شد.

اوایل تابستان سال گذشته مجدداً بحث تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس یازدهم مطرح شد اما پس از کش و قوس‌های فراوان بین مجلس و دولت، تشکیل وزارت بازرگانی کنار گذاشته  شد.

پس از این بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در سوم بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرد: لایحه‌ای در دولت به‌منظور ایجاد سازمان بازرگانی به تصویب رساندیم که نهایی شده است و با قید فوریت تقدیم مجلس خواهد شد. مجموعه بازرگانی از وزارت صمت و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها جدا و در سازمان بازرگانی مستقر خواهد شد و این امر چون تشکیل سازمان جدید است باید مورد موافقت مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.