رئیس جمهور در نشست با نوجوانان و دانش آموزان گفت: پیشنهادی در رابطه با تشکیل شورای نوجوانان شد که این کار باید توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

رئیسی: باید معلمانی برای رفع شبهات دانش‌آموزان در نظر گرفت/ تشکیل شورای نوجوانان پیگیری شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امرروز در نشست با جمعی از نوجوانان و دانش‌آموزان با اشاره به لزوم اهمیت دادن به تحصیل و شغل معلولان، گفت: بحث تحصیل و شغل معلولان را سازمان بهزیستی که مسئولیت رسمی در این موضوع دارد باید پیگیری کند اما بخش‌های دیگری هم مثل آموزش و پرورش باید پیگیری کنند که معلولان بدون دغدغه به زندگی و تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص تجلیل از معلولان قهرمانان گفت: اگر در این رابطه کوتاهی شده و سال‌های قبل این کار انجام نشده حتماً قضای آن را به جا می آریم و باید توسط دوستان و همکاران ما این مسئله دنبال شود که ما از معلولان مدال‌آوری که به هر دلیلی در سال‌های گذشته تجلیل نشده قضای آن را به جا آوریم و تجلیل انجام شود و این کار در آینده هم ادامه داشته باشد و کوتاهی نشود.

رئیسی تصریح کرد: به نظر من معلولان نسبت به سایر افراد تلاش مضاعفی دارند و علیرغم همه مشکلات جسمی ای که دارند به خودشان زحمت بیشتری  می دهند و خیلی تلاش می کنند لذا نمره بالاتری دارند و به شکل مضاعف باید مورد احترام قرار گیرند و به عنوان قهرمان کشور از آنها تجلیل شود.

رئیس جمهور درباره سوالی پیرامون ایجاد کارگروهی برای نوجوانان در آموزش و پرورش گفت: از همین جا می تواند تعدادی از دانش آموزان ماموریت پیدا کنند و به عنوان اتاق اندیشه ورزی و اتاق فکر انتخاب شوند که بتواند کمک کنند و ما از فکر و اندیشه و نظرات و طرح‌های آنها استفاده می کنیم.

رئیسی گفت: پیشنهادی در رابطه با تشکیل شورای نوجوانان شد که این کار باید در حوزه دانش آموزی انجام شود.

رئیسی درباره بحث جهاد تبیین و پاسخ به شبهات گفت: باید گره های ذهنی را باز کرد. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند و به ما دستور دادند شبهات ذهنی جوانها باید باز شود زیرا اگر این گره ذهنی باز نشود به مسئله ای تبدیل می‌شود که بعداً حل آن سخت خواهد بود.

وی گفت: به هر حال شبهات از یک جای ایجاد شده، اینکه منشا آن کجاست بحث دیگری است اما باید به آنها پاسخ داد و این گره را باید باز کرد. ما باید معلمانی را تربیت کنیم یا اینکه دوره هایی گذرانده شود که معلم بتواند شبهاتی را که برای دانش آموزان ایجاد می شود را رفع کنند. البته هر کدام از معلمان تخصص شان فرق می کند ولی به نظرم معلمانی در این رابطه باید تربیت شوند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که با پیگیری وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم بودجه لازم برای فعالیت سازمان دانش پژوهان اختصاص یافته است و برای پشتیبانی از دانش پژوهان جوان این سازمان فعال خواهد شد. چنین اقداماتی هزینه کردن محسوب نمی‌شود و معتقدم سرمایه گذاری برای کشور است. شما دانش آموزان سرمایه‌ها و امید آینده کشور هستید، سرمایه گذاری برای دانش آموزان سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

آیت الله رئیسی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: روحیه تعاون در مدارس را ارزشمند است و پیشنهاد شما برای برگزاری جلسه با تعاونی‌های مدارس را رد نمی‌کنم. روحیه تعاون در مدارس آینده کشور را همراه با تعاون و همکاری همه بخش‌ها رقم می‌زند. موافق این امر هستم که برخی اماکنی که در مدارس بلا استفاده هستند در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد.

وی با تجلیل از فعالیت گروه‌های جهادی دانش آموزی گفت: این حرکت جهادی رونق جدی و خوبی گرفته و از افتخارات کشور محسوب می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه گروه های جهادی کار گسترده‌ای انجام‌ می‌دهند، افزود: بدون خط کشی و به نحوی که همه‌گروه‌های جهادی بتوانند تحت نام‌ جهادی کار را دنبال کنند در جایگاه هدایت و حمایت و نظارت در کنار آنها هستیم.  حرکت جهادی در کشور از بین نرفته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در کنار نشست‌های دوجانبه با روسای جمهور سایر کشورها، سالنی ایجاد کرده ایم تا شرکت‌های دانش بنیان‌ دستاوردهای علمی خود را به نمایش بگذارند. یکی از روسای جمهور برای باید از این‌مراکز سفر خود را یک روز تمدید کرد و پیشرفت ایران برایش با وجود این تهدیدها و تحریم‌ها جذاب بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دختران دانش آموز ورزشکار نباید از تحصیل باز بمانند، گفت: مدرسه باید شرایطی فراهم آورد یا در رشته تربیت بدنی و یا هر رشته‌ای که علاقه مند هستید، تحصیل کنید و در کنار افتخارآفرینی برای ورزش در حوزه علم و دانش به تحصیل خود ادامه بدهید.در این زمینه باید تقسیم ساعت کار صورت پذیرد، ساعتی به تمرین و ساعتی به علم افزایی تخصیص یابد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دانش آموزان در حوزه تولید کاملا درست و منطقی است و باید در دولت دنبال شود، تاکید کرد: موافق موثر واقع شدن نوجوانان در حوزه تولید هستیم و مهارت آموزی در این دوره حائز اهمیت است. همچنین شرکت‌های دانش بنیان باید هم کیفیت و هم کمیت داشته باشند.

رئیس‌جمهور همچنین بنای دولت سیزدهم را ثبات مدیریتی  دانست و افزود: تغییرات در دولت براساس اقتضائات رخ می‌دهد و بنا نداریم مدیری را در دولت بدون انگیزه جدی و یا بدون دلیل تغییر دهیم.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.