مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به منفک شدن فعالیت پیمانکار پیشین آزادراه ارومیه - تبریز گفت: این طرح به پیمانکار جدید سپرده شد و قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان برای قطعات سه، پنج و ۶ این پروژه هزینه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی: آزادراه ارومیه - تبریز به پیمانکار جدید سپرده شد/ ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  سیدمحسن حمزه لو روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مهمترین قطعه این طرح، سوم است که ۲ تونل در آن باید احداث شود و امیدواریم با سرعت زیادی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با احداث این تونل‌ها، ۱۷ کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز کاسته می‌شود، اظهار کرد: در صددیم قطعه اول و دوم این طرح را که در محدوده آذربایجان غربی و تا میان‌گذر احداث شده، به صورت بزرگراهی به اتمام برسانیم و تحویل اداره کل راهداری دهیم.

احداث ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، سال گذشته در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال گذشته ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسید و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه هم عقد قرارداد شد.

حمزه لو تاکید کرد: اکنون ۳۵ پروژه راه سازی در آذربایجان‌غربی فعال است.

وی یادآور شد: برای امسال هم تکمیل نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر راه در نظر گرفته شده که ۱۴۴ کیلومتر مربوط به هفته دولت و حدود ۵۰‌ کیلومتر مربوط به دهه فجر است.

حمزه لو اضافه کرد: برنامه اصلی ما برای توسعه آذربایجان‌غربی در حوزه آزادراهی، کنارگذر شرقی ارومیه است که به طول ۸۵ کیلومتر از رشکان تا مسیر ارومیه - تبریز امتداد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان‌غربی و مسیر کریدور غرب کشور، ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد شود که امیدواریم با احداث کنارگذر شرقی این فشار کاهش یابد.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم با آزادراهی کردن این‌ مسیر، این مجموعه را با مشارکت بخش خصوصی احداث کنیم البته در برنامه داریم فاز اول آن را امسال پیمان سپاری کنیم.

حمزه لو با بیان اینکه توسعه راه‌های ما متناسب با نیاز استان نیست، افزود: اولویت ما در توسعه راه‌های استان کریدور بزرگراهی غرب کشور است که طول آن در استان از بازرگان تا بوکان به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد: اولویت بعدی ما در حوزه راه، مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی است که در این راستا، مسیر ارومیه - سِرو تمام شده و در مسیر خوی - رازی هم ۳۰ کیلومتر زیر بار ترافیک می‌رود.

هشت هزار نفر در نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی افتتاح حساب کرده‌اند

حمزه لو در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، ۱۷۱ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که ۳۲ هزار نفر شان واجد شرایط شناخته شد از این میان هشت هزار نفر افتتاح حساب کرده و برای آنان زمین تخصیص داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.