رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از کشف دو تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی پروتئینی فاسد از یک خودروی نیسان در محور ارتباطی کرمانشاه- نهاوند خبر داد.

کشف ۲ تن فرآورده خام دامی فاسد در محور کرمانشاه- نهاوند

به گزارش قدس آنلاین،  میثم قیاسی اظهار کرد: شامگاه یکشنبه پیرو گزارش عوامل انتظامی شهرستان نهاوند بلافاصله اکیپ بازرسی واحد بهداشت عمومی و مواد خام دامی این اداره (یک دکتر دامپزشک و دو کارشناس) به محل اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد محموله مذکور  بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای و با وسیله نقلیه غیرمجاز بدون رعایت زنجیره سرد و در شرایط غیربهداشتی حمل شده است که این میزان فرآورده خام دامی شامل خرده گوشت دامی و مرغی، چربی احشایی در یک خودروی نیسان هنگام ورود به نهاوند توسط عوامل انتظامی پاسگاه دهفول و اداره دامپزشکی این شهرستان متوقف شد.

قیاسی تصریح کرد: محموله توقیفی با همکاری مأموران نیروی انتظامی پس از توقیف و ضبط، امحاء شد و فرد متخلف با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شده است. 

به گفته وی، تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت کنترل دامپزشکی شهرستان از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار بوده و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر مواد پروتئینی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند. 

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در ادامه همچنین از پلمب یک واحد متخلف عرضه مرغ زنده در شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: یک واحد غیرمجاز طیور در راستای تأمین سلامت جامعه و افزایش سطح بهداشت عمومی، با وجود اخطارهای مکرر با دستور دادستان شهرستان پلمب شد.

قیاسی یادآور شد: هرگونه فروش مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی در محدوده شهر می‌تواند موجب اشاعه بیماری در منطقه شده و سلامت شهروندان را تهدید کند و از آنجایی که این مهم خلاف قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی است، این واحد متخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد.

وی ضمن قدردانی از زحمات دادستان و نیروی انتظامی شهرستان، خاطرنشان کرد: کشتار دام و مرغ زنده در سطح مراکز عرضه شهر سلامت شهروندان را به خطر انداخته و دامپزشکی شدیدا با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی با عواملی که تهدیدکننده بهداشت عمومی و سلامت جامعه باشند، برخورد قانونی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.