۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 865184

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طرح ورزش مسجد محور به پیشنهاد این اداره کل و با هدف فرهنگ‌سازی در جامعه ورزش و استعدادیابی جوانان در مساجد خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز طرح «ورزشِ مسجد محور» در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر هاشمی جواهری اظهار کرد: در این طرح علاوه بر اهداف بیان شده، به دنبال آن هستیم که مساجد هر منطقه با حمایت خیران آن پس از تجهیز با وسایل ورزشی، به یک پایگاه ورزشی نیز تبدیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری اردوهای ورزشی جوانان فعال مساجد نیز از دیگر برنامه های این طرح است که در آن تلاش می شود تعامل جامعه ورزش و مساجد بیشتر شود تا هر ۲ گروه ورزشکاران و مسجدیان از نشاط و معنویت بیشتری بهره مند شوند.

وی گفت: آموزه های دینی می تواند یکی از موثرترین راهکارهایی باشد که ورزش را در جامعه توسعه دهد از این رو تلاش ها برای تعامل بین حوزه ورزش و مکانهای مذهبی در دستور کار قرار داد.

هاشمی جواهری افزود: ما نیازمند استفاده از ظرفیت روحانیت در حوزه تربیت مربی فرهنگی هستیم تا از طریق آن بتوانیم فرهنگ دینی را در ورزش را اعتلا بخشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: پایگاه های مساجد مطمئن ترین محیط هایی است که می توان به واسطه آنها به توسعه ورزش کمک کرد و تقویت و توسعه ورزش در این پایگاه‌ها، موجب ارتباطی دوسویه بین ورزش و جامعه دینی خواهد شد و وجه فرهنگی ورزش را ارتقا می دهد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در نگاه مقام معظم رهبری گفت: با توجه به نقش محوری مساجد در تمدن سازی جامعه اسلامی نیاز است تا تعاملات بیشتری با مساجد صورت گیرد و ظرفیت این مکانها برای ارتقای فرهنگ در ورزش استفاده شود.

هاشمی جواهری همچنین با تاکید بر اهمیت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی افزود: باید شرایط امنی برای حضور بانوان با رعایت شئونات اسلامی فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.