رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در شورای ائتلاف بر این باوریم که زنان باید در تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند و صرفا در حوزه حقوق زنان و خانواده صحبت نکنند.

حدادعادل: شورای ائتلاف بر این باور است که زنان باید در تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین،  غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشستی با موضوع زنان و مشارکت سیاسی که عصر امروز(سه شنبه، ۲۹ فروردین ماه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و جمعی از بانوان فعال در حوزه های سیاسی و اجتماعی، به همت معاونت بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سند اصلی ما مسلمانان برای مشارکت سیاسی و فعالیت اجتماعی زن، قرآن کریم است، گفت: در قرآن کریم زن و مرد برابر هستند و در تاریخ اسلام نیز حضور زنان را بسیار دیده ایم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه به شخصیت هایی همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س)، اشاره و بیان کرد: تاریخ فعالیت اجتماعی این زنان را بارها خوانده ایم و در عزاداری ها از دفاع حضرت زهرا(س) از حکومت حق صحبت می کنیم و وقتی از حضرت زینب(س) می گوییم منظور از حضور مؤثر ایشان در کربلا، کوفه و شام است لذا اشکی که برای ایشان می ریزیم صرفا برای ناراحتی نیست بلکه برای حرکت در مسیر آنها و پایدار نگاه داشتن راه آنها است.

وی در ادامه هدف اصلی حرکت زنان تاریخ اسلام را برپایی حکومت حق دانست و افزود: بزرگ ترین حوزه علمیه ای که زادگاه و خاستگاه یک انقلاب اسلامی شده در کنار مرقد بانویی همچون حضرت معصومه(س) قرار گرفته است که امام(ره) جبین بر بارگاه ایشان می ساید.

حداد عادل در ادامه به حضور زنان در پاریس و ملاقات آنها با امام(ره) اشاره کرد و آن را درسی برای مسئولان دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همواره نسبت به حضور زنان تأکید داشته و برای آنها وقت گذاشته اند و سالی نبوده است که دیداری با بانوان نداشته باشند که در دیدار اخیر خود نیز فرمودند همسرداری و خانه داری به معنای خانه نشینی نیست.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ۳ الگویی که در اسلام وجود دارد، یادآور شد: نخستین تصویر، زن پیش از دوران تجدد و دوره قاجار است، تصویر دوم زن دوره تجدد و از زمانی است که غرب نیز وارد کشور شد و مربوط به دوران پهلوی است و الگوی سوم زن در دوران انقلاب اسلامی است. الگوی زن دوران انقلاب اسلامی نه بازگشت به دوران تجدد بوده و نه ادامه راه دوران تجدد است بلکه یک نمونه سازی نویی از زن مسلمان ایرانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه نظام سلطه جهانی برای مقابله با اسلام مبارز و سیاسی، انقلابی، نجاتبخش و ضد استعماری از زن به عنوان اهرم فشار تحت عنوان آزادی زن، حقوق زن، تساوی حقوق زنان و مردان و غیره صحبت می کند، اظهار داشت: زن در دست نظام های سرمایه داری در کشورهای شرقی و اسلامی و سرمایه داران همان نقشی را دارد که کارگران در نظام های مارکسیستی در این کشورها داشتند که با شعارهای کذایی کارگران را پیش قراول اعتراضات می فرستادند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر این باوریم که زنان باید در تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی دخالت داشته باشند و صرفا در حوزه حقوق زنان و خانواده صحبت نکنند که بر این اساس ما در این شورای ۳۰ نفره، ۶ عضو خانم داریم و معاونت بانوان داریم و برای حضور بانوان برنامه ریزی کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه ۱۴۰۲، عنوان کرد: زنانی که به انقلاب اسلامی معتقدند و می دانند انتخابات یک واقعه سرنوشت ساز است باید حضور تشکیلاتی و سیاسی خود را تقویت کرده و گسترش دهند. ما در وقایع و مناسبت های مختلف شاهد حضور میلیونی بانوان در خیابان ها هستیم که نمونه آن ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس، تشییع پیکر شهدا و غیره است که بانوان در سراسر ایران پا به پای مردان حرکت کردند.

حداد عادل با اشاره به اهمیت حضور زنان پای صندوق های رأی عنوان کرد: حلقه مفقوده ای بین جمعیتی که به انقلاب علاقه دارد و ۴۴ سال در همه صحنه ها بوده است و عمل و کنش سیاسی وجود دارد و یک ضعفی در ما وجود دارد که این جمعیت انبوه را به کنش سیاسی دعوت نکرده ایم البته در کار سیاسی نباید هدف صرفا زنان و مردانی باشند که با انگیزه مذهبی پای صندوق رأی می آیند چرا که ملت ایران طیف گسترده ای هستند که ممکن است هر فردی با تصوری در عرصه انتخابات حاضر شود اما در این میان عده ای از نیروهای مخلص هستند که در بدترین شرایط اقتصادی نیز پای انقلاب ایستاده اند که باید بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه مساجد، دانشگاه ها، مدارس، محلات، محیط های کسب و کار و غیره از مکان هایی است که زنان در آن حضور فعال دارند، اظهار کرد: هدف ما از دعوت امروز این است که تحرک بیشتری به مشارکت های سیاسی ببخشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خانم قاسم پور که ریاست کمیته بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را دارند که برای این مسیر برنامه دارند، اظهار داشت: به بهانه فوت یک دختر جوان برخی کشورها اقداماتی کردند اما خود این کشورها رفتارهای وحشتناکی با زنان دارند و این دنیایی است که می خواهد همه کشورها گاو شیرده برای نظام سرمایه داری و سلطه غرب باشند و چشم دیدن استقلال کشورها را ندارد لذا من و شما باید در این دنیا فعال باشیم.

حداد عادل با تأکید بر اینکه اگر همه ما در کنار هم پای کار نظام و انقلاب بایستیم به نتیجه می رسیم، خاطرنشان کرد: اما اگر هر کدام به تنهایی گام برداریم و محکم نباشیم، همین نتیجه ای هم از انقلاب اسلامی گرفته ایم بی ثمر خواهد ماند لذا باید به عنوان یک بانوی انقلابی و اسلامی با بصیرت باید عمل کرده و در عرصه حضور داشته باشید.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.