شب پایانی از دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، امشب با برگزاری دو دیدار حساس به انجام خواهد رسید.

شب آخر از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا/«پپ» انتقام از بایرن را کامل می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین، شب پایانی از دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، امشب با برگزاری دو دیدار حساس به انجام خواهد رسید. در این بازی‌ها منچسترسیتی بعد از پیروزی پر گل در بازی رفت، میهمان بایرن‌مونیخ است و اینتر میلان در سن‌سیرو می‌خواهد از پیروزی خوب خود در زمین بنفیکا دفاع کند.

بایرن‌مونیخ – منچسترسیتی (آلیانز آرنا - بازی رفت ۳-۰ به نفع سیتی)

امشب پپ گواردیولا در حالی به زمین تیم سابقش باز خواهد گشت که اندوخته‌ای بسیار خوب از دیدار رفت دارد. او که هیچگاه خود را لایق اخراج شدن توسط مونیخی‌ها نمی‌دانست با پیروزی ۳-۰ من‌سیتی مقابل این تیم به آن‌ها یادآوری کرد که چه سرمربی خوبی را از دست داده‌اند. از طرف دیگر تصمیم عجیب اخیر مسئولان بایرن برای کنار گذاشتن ناگلزمن و انتخاب توخل هنوز جواب نداده و سرمربی جدید از ۵ بازی ابتدایی خود تنها دو پیروزی به دست آورده، از جام حذفی کنار رفته و در حال حذف شدن از اروپاست. با اینکه بیش از سه سال از آخرین باری که بایرن نتوانسته در آلیانزآرنا دروازه حریفان را باز کند می‌گذرد، اما نباید فراموش کنیم که تنها چهار تیم در تاریخ لیگ قهرمانان موفق شده‌اند شکست با اختلاف سه گل یا بیشتر در بازی رفت را در بازی برگشت جبران کرده و به مرحله بعد صعود کنند که آخرین آن کامبک لیورپول مقابل بارسلونا در سال ۲۰۱۹ بود. وقتی به فرم عالی سیتی در این هفته‌ها نگاه می‌اندازیم کار برای مونیخی‌ها سخت‌تر نیز خواهد بود و قوای خط حمله سیتیزن‌ها مخصوصاً با حضور هیولایی مثل ارلینگ هالند که در حال شکستن همه رکوردها است، هر تیمی را از لبه تیغ می‌گذراند. آبی آسمانی‌ها ۱۰ پیروزی پیاپی در همه رقابت‌ها داشته و در شش بازی آخر خود در هر بازی حداقل سه گل به ثمر رسانده‌اند اما عجیب است که نتوانسته‌اند در هیچ کدام از بازی‌های خارج خانه این فصل اروپایی خود پیروز باشند. پپ احساس خوبی دارد که می‌تواند امشب به صدمین پیروزی اروپایی خود دست پیدا کند، رکوردی که پیش از این تنها توسط سر الکس فرگوسن و کارلو آنچلوتی به دست آمده است.

اگر وضعیت بازیکنان دو تیم را بررسی کنیم، بایرن هنوز درگیر حواشی درگیر فیزیکی مانه با سانه است، و به احتمال زیاد توخل مانه را برای این بازی خواهد بخشید. البته باواریایی ها همچنان بدون مصدومان بلندمدت خود نویر و هرناندز خواهند بود.

از طرف دیگر سیتی از این حیث هم اوضاع بهتری دارد و فقط فیل فودن را در اختیار نخواهد داشت.

اینتر میلان – بنفیکا (سن‌سیرو - بازی رفت ۲-۰ به نفع اینتر)

هرچه اینتر میلان در بازی‌های داخلی سری آ در این هفته‌ها ضعیف عمل کرده، اما در اروپا خوب بوده است. کسب پیروزی ۲-۰ در بازی رفت آن هم در لیسبون مقابل بنفیکا که بسیاری از کارشناسان شانس بیشتری برای قرمزپوشان قائل بودند، نشان داده که تمرکز آبی و سیاهپوشان بیش از بازی‌های داخلی بر لیگ قهرمانان است. شاگردان سیمئونه اینزاگی پیش از پیروزی مقابل بنفیکا، در شش بازی دیگر خود بدون پیروزی بودند. آن‌ها عادت بد خود را ترک نکرده و اول این هفته مقابل سالرنیتانای پایین جدولی هم باختند تا بیش از پیش از چهار تیم بالای جدول فاصله بگیرند. اما اینتر هیچگاه در مسابقات اروپایی وقتی در بازی رفت با دو گل اختلاف پیروز بوده، از گردونه رقابت‌ها کنار نرفته و این بار نیز ممطئن هستند که می‌توانند در جمع چهار تیم پایانی مسابقات قرار بگیرند.

از طرف دیگر بنفیکا با وجود داشتن فصلی خوب، چند هفته بد را پشت سر می‌گذارد. آن‌ها قبل از باخت در بازی رفت به اینتر مقابل پورتو نیز بازنده بودند و اول این هفته نیز دوباره در لیگ بازی خود را واگذار کرده تا اختلافشان در صدر جدول با تیم دوم به تنها چهار امتیاز کاهش پیدا کند. این بدترین زمان برای فروپاشی روحی بنفیکا است و هیچگاه از سال ۲۰۱۸ سه باخت پشت سر هم را تجربه نکرده بودند. عقاب‌ها برای شکستن طلسم هیچگاه صعود نکردنشان به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان، در شرایط سختی قرار دارند و باید شبی تاریخی را در سن‌سیرو رقم بزنند.

امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.