وزیر خارجه عربستان امروز به دیدار بشار اسد در دمشق رفت و موضوعات مختلفی را با رئیس جمهور سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عربستان چه گذشت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در کاخ الشعب میزبان فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بود.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر خارجه عربستان، روابط دوجانبه و پرونده‌های سیاسی، عربی و بین المللی، و همکاری‌های دوجانبه میان عربستان و سوریه را مورد رایزنی قرار داد.

وزیر خارجه عربستان مراتب درود و سلام سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، را به بشار اسد، ابلاغ و برای ملت سوریه امنیت و ثبات و پیشرفت آروز کرد.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد: برادری که کشورهای عربی را به هم گره می‌زند عمیق است و بهترین تعبیر از روابط میان کشورهای عربی است.

وی ضمن تاکید بر روابط مسالمت آمیز میان دو کشور افزود: این روابط فقط به نفع دو کشور نیست بلکه به نفع جهان عرب و منطقه است.

بشار اسد با تاریخی خواندن روابط میان دو کشور اعلام کرد: سیاست واقع بینانه و باز عربستان به نفع کشورهای عربی و منطقه است.

رئیس جمهور سوریه گفت: نقش برادری عربی برای حمایت از ملت سوریه ضروری است تا بتواند تبعات جنگ علیه سوریه را پشت سر بگذارد و به ثبات برسد و همه اراضی خود را آزاد کند.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان هم از اطمینان کشورش به توان دولت و ملت سوریه برای پشت سر گذاشتن تبعات جنگ و تحقق توسعه پایدار سخن گفت.

وی تاکید کرد: عربستان در کنار سوریه است و حامی آن در حفظ تمامیت ارضی سوریه و امنیت و ثبات آن و فراهم آوردن بستر لازم برای بازگشت آوارگان است.

بن فرحان گفت: مرحله آتی اقتضا می‌کند که روابط میان سوریه و برادرانش در کشورهای عربی به حالت عادی بازگردد و سوریه نقش عربی و منطقه‌ای بهتر از قبل ایفا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.