به دنبال تحولات مهم اخیر منطقه و در رأس آنها تغییر سیاست عربستان سعودی در قبال روابط با سوریه، جنبش حماس و جمهوری اسلامی ایران، منابع رسانه‌ای عبری زبان از نگرانی شدید صهیونیست‌ها درپی این تحولات پرده برداشتند.

تغییر سیاست عربستان در منطقه، اسرائیل را نگران کرده است

به گزارش قدس آنلاین؛ رسانه‌های عبری زبان در این باره فاش کردند که تغییر سیاست عربستان در منطقه منجر به شکل گیری حالتی از نگرانی در رژیم صهیونیستی شده است.

شبکه صهیونیستی «کان» در این باره گزارش داد که نشانه‌ای از تغییر سیاست عربستان در قبال حماس وجود دارد.

این شبکه در این باره اعلام کرد: علاوه بر این اگر همه نقاط مربوط به آشتی عربستان با ایران و نزدیک شدن ریاض به بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه و صنعا (انصارالله) را به هم وصل کنیم، این از دیدگاه اسرائیل، قطعاً مایه نگرانی است.

کان در ادامه سفر سه‌شنبه فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی به سوریه را «تاریخی» خواند و نوشت: این اولین سفر به سوریه از زمان آغاز جنگ در این کشور تاکنون یعنی پس از ۱۲ سال است.

عربستان پس از توافق با جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، سیاست آشتی‌جویانه‌ای را نیز در قبال دولت سوریه، جنبش حماس و جنبش انصارالله یمن در پیش گرفت و سفر فیصل بن فرحان به دمشق درحالی انجام شده است که همزمان هیئتی از جنبش حماس وارد عربستان شده است و این نخستین سفر هیئتی از حماس به این کشور از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پس از بازگشت دوباره به قدرت در مناسبت‌های مختلف نسبت به عادی سازی روابط با عربستان سعودی ابراز خوش‌بینی کرده بود، به نظر می‌رسد که درپی این تحولات از تحقق این هدف ناامید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.