معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: پارسال طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستا در استان بازنگری و ۶۷۰ طرح کامل شد که معادل ۷۰ درصد کل این طرح در استان است.

تکمیل بازنگری طرح هادی ۶۷۰ روستا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمود واحدیان اظهار کرد: از این میزان، طرح هادی ۴۵۰ روستا بازنگری موضعی (سطحی) و ۲۲۰ روستا بازنگری کلی شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: تهیه طرح هادی برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی انجام گرفته و عمر هر طرح در روستا ۱۰ سال است و بعد از آن طرح هادی روستاها نیاز به بازنگری دارد که این مهم در خراسان رضوی نیز در حال انجام است.

وی گفت: برای بازنگری طرح هادی هزار و ۱۱۳ روستا که در سال گذشته مصوب شد، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون از این میزان ۸۰ درصد تخصیص یافته و هزینه شده است.

واحدیان اظهارکرد: تاکنون طرح هادی در هزار و ۶۰ روستا از خراسان رضوی به اجرا رسیده است که شامل منظم کردن و ساماندهی و اصلاح بافت موجود شهر یا روستا، مقدار و موقعیت گسترش آینده و چگونگی استفاده از زمین‌های موجود منطقه برای فعالیت و کاربردهای مختلف از قبیل، کشاورزی، تولیدی، تجاری، مسکونی و تجهیزات و تاسیسات و نیازمندی‌های عرف و عمومی روستا می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در راستای سنددار کردن خانه ها و اراضی در روستاهای استان تاکنون ۲۴۱ هزار سند روستایی در استان صادر و تحویل مردم شده است که میزان موفقیت در اجرای این طرح بستگی به مشارکت مردم دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.