وزیر صمت با اذعان به آشفتگی بازار خودرو و هجوم مردم به این بازار برای حفاظت اموال و دارایی‌هایشان از تورم، گفت: راه حل سریع این است که ما به واردات اولویت بدهیم امروز هم در دولت لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد.

وزیر صمت: لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد

به گزارش قدس آنلاین، رضا فاطمی امین که این روزها با دومین طرح استیضاح خود در مجلس روبروست و عمده دلایل این موضوع هم وضعیت بازار خودرو عنوان شده، دیروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌هایی است ناشی از تقاضای مازاد و تقاضایی که بیش از عرضه است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لحاظ تولید و عرضه روند خوبی را داشتیم اما خودرو متاسفانه یک نقش سرمایه‌ای پیدا کرده است و افرادی برای حفاظت اموال خود از تورم، اقدام به خرید خودرو می‌کنند، برای همین به آن کسری تقاضا یک تقاضای کاذب اضافه شد تحت عنوان تقاضای سوداگرانه؛ بنابراین این یک تنشی را در بازار ایجاد کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکهراه حل سریع این مساله این است که ما به واردات اولویت بدهیم افزود: در همین راستا امروز در دولت لایحه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد و امیدواریم که در مجلس هم به سرعت تصویب و اجرایی شود.  

فاطمی‌امین در رابطه با پیش‌بینی میزان واردات، گفت: ما بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود. الان چیزی که در دولت مصوب شد به یک الزامات قانونی نیاز داشت که در لایحه این‌ها آمده است و اینکه چند سال زمان ببرد مربوط به آیین نامه‌ای است که در دولت برای اجرای قانون بعد از تصویب لایحه، مصوب خواهد شد.

وزیر صمت همچنین در خصوص نارضایتی برخی ثبت نام کنندگان خودرو از تحویل  برخی مدل‌ها  در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: چند مورد خودرو هستند که تقاضا بیش از ظرفیت تولید سال بوده، از هفته آینده سامانه مجدد باز می‌شود و کسانی که نوبت‌شان امسال نیست و برای سال آینده افتاده می‌توانند تغییر بدهند.

وی ادامه داد: طبیعتا تحویل خودرو با قیمت روز است ولی اگر کسانی که نوبت‌شان سال ۱۴۰۳ است بخواهند خودروی خود را به خودرویی که تقاضای کمتری دارد و ظرفیت خالی دارد، تغییر بدهند، نوبتشان امسال خواهد افتاد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.