آمارهای رسمی امروز نشان داد، انگلیس اکنون بالاترین نرخ تورم قیمت مصرف‌کننده در اروپای غربی را دارد و تنها کشوری در این منطقه است که در ماه مارس تورم دو رقمی داشته است.

انگلیس بالاترین نرخ تورم در اروپای غربی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، آمارهای رسمی امروز نشان داد، انگلیس اکنون بالاترین نرخ تورم قیمت مصرف‌کننده(CPI) در اروپای غربی را دارد، زیرا نرخ تورم این کشور در ماه مارس کمتر از انتظار کاهش یافت و از ۱۰.۴ درصد در فوریه به ۱۰.۱ درصد رسیده است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند، نرخ سالانه(CPI) در ماه مارس به ۹.۸ درصد کاهش یابد و از بالاترین رقم ۴۱ ساله که در ماه اکتبر(۱۱.۱ درصد) ثبت شد، بیشتر فاصله بگیرد؛ اما همچنان قدرت خرج کردن کارگرانی را که دستمزدشان کمتر افزایش می‌یابد را کاهش می‌دهد.

باوجود کاهش نرخ تورم انگلیس در ماه مارس اما نرخ تورم در این کشور، بالاترین رقم در میان کشورهای اروپای غربی است و انگلیس، تنها کشوری است که در این منطقه تورم دو رقمی برای ماه گذشته ثبت کرده است.

انگلیس بالاترین نرخ تورم در اروپای غربی را دارد

این آمار سبب شد تا احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور در ماه آینده تقویت شود.

جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس گفت: «این ارقام دقیقا تأیید می‌کند که چرا ما باید به تلاش خود برای کاهش تورم ادامه دهیم تا بتوانیم فشار بر خانواده ها و مشاغل را کمتر کنیم.»

اداره آمار ملی اعلام کرد، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیرالکلی در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۱ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از ماه آگوست سال ۱۹۷۷ تاکنون به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.