نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که برای استیضاح وزیر اقتصاد انجام دادیم، با مواردی که واقعا شایسته نیست من اینجا ذکر کنم، بسیاری از نمایندگان منصرف شدند. برای پس گرفتن امضاء از جاهای مختلفی با ما تماس گرفته شد.

برای پس گرفتن امضا از جاهای مختلفی تماس گرفته شد/ تلاش می‌کنیم استیضاح وزیر اقتصاد مجدداً به صحن بیاید

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان متقاضی استیضاح سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در واکنش به پس گرفته شدن تعدادی از امضاءهای تقاضای استیضاح و از حدنصاب افتادن آن، گفت: اولا برای خودم متاسفم که نتوانستیم استیضاح وزیر اقتصاد را به سرانجام برسانیم. نکته دوم اینکه تمام سعی خود را خواهیم کرد که مجدد استیضاح را مطرح کرده و به صحن مجلس بیاوریم.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که برای استیضاح وزیر اقتصاد انجام دادیم، با مواردی که واقعا شایسته نیست من اینجا ذکر کنم، بسیاری از نمایندگان منصرف شدند.

باقرزاده در ادامه عنوان کرد: به اعتقاد من چنین امری شایسته و بایسته این مجلس نبود و نیست. امروز مردم ما در مشکلات عدیده اقتصادی در حوزه معیشت به‌سر می‌برند و با گرانی قابل توجهی مواجه هستند، مشکلات فراوانی وجود دارد و در چنین شرایطی اقدام مناسبی از سوی مجلس مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: ممکن است دوستان بگویند این‌ها به وزیر اقتصاد ارتباط ندارد، پس وزیر اقتصاد چه کاره است؟ اصلا دوستان دولت بیایند روشن کنند که بالاخره نقش وزارت اقتصاد کجاست؟ این بانک‌ها را که همه می‌گویند عامل بسیاری از مشکلات هستند، چه کسی باید رسیدگی و ساماندهی کند؟ وقتی بحث می‌شود می‌گویند که ربطی به وزیر اقتصاد ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تاکید کرد: این فرافکنی‌ها خوب نیست، اینکه مسئولیت را گردن دیگران بیندازیم، کار درستی نیست. امروز ما معتقدیم که عمده مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مدیران ناکارآمدی است که در وزارت اقتصاد از بالا تا پایین حضور دارند.

وی افزود: ما متاسفیم که این اتفاق رخ نداد ولی به عنوان قولی که به مردم دادیم و آن قسمی که خوردیم در جهت پیگیری مشکلات مردم عمل خواهیم کرد، چون منشاء بسیاری از این ناکارآمدی‌ها و مشکلات را در این وزارتخانه می‌بینیم حتما پیگیری خواهیم کرد که ان‌شاء‌الله این اتفاق مجدد به جریان بیفتد، ولی متاسفانه در پیگیری‌هایی که دوستان انجام دادند، استیضاح را از عدد انداختند.

نماینده مردم بابلسر در رابطه با عدد کلی امضاهای استیضاح گفت: از تعداد کلی امضاهای متقاضیان استیضاح اطلاع دقیق ندارم اما تعداد امضاها زیاد بود الان می‌گویند امضاها به ۹ امضاء یعنی کمتر از ۱۰ امضاء و حدنصاب مورد نیاز برای طرح استیضاح در صحن مجلس رسیده است.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که «فارغ از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌ها برای جلوگیری از استیضاح که غیرمستقیم مورد اشاره شما هم بود و با اسامی مختلفی از جمله تعامل، لابی و یا زدوبند از آن یاد می‌شود، از درون مجلس از سوی اشخاصی چون رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی که گفته می‌شود از حامیان خاندوزی هستند، رایزنی یا پیگیری وجود داشت؟»، عنوان کرد: برای پس گرفتن امضاء از جاهای مختلفی با ما تماس گرفته شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.