صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد: در مدت همه گیری کووید-۱۹، مردم جهان اعتماد خود را به اهمیت واکسیناسیون دوران کودکی از دست دادند.

محرومیت ۶۷ میلیون کودک در جهان از واکسیناسیون بیماریهای معمول

بر اساس گزارش جدید یونیسف، در طول همه گیری کووید-۱۹، مردم سراسر جهان اعتماد خود را نسبت به اهمیت تزریق واکسن‌های معمول دوران کودکی علیه بیماری‌های کشنده‌ای همچون سرخک و فلج اطفال از دست دادند.

بنابر اعلام آژانس سازمان ملل، در ۵۲ کشور از ۵۵ کشور مورد بررسی مشخص شد آگاهی عمومی از تزریق واکسن برای کودکان در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

یونیسف اعلام کرده است که این داده‌ها سیگنال هشدار دهنده در مورد تشدید تردیدها نسبت به لزوم واکسیناسیون در میان گسترش اطلاعات نادرست، کاهش اعتماد به دولت‌ها و قطب بندی سیاسی است.

"کاترین راسل"، مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم که اعتماد به واکسیناسیون معمول، قربانی دیگر همه‌گیری کووید-۱۹ شود. در غیر این صورت، موج بعدی مرگ و میر می تواند مربوط به کودکان مبتلا به سرخک، دیفتری یا سایر بیماری های قابل پیشگیری باشد.

به گزارش رویترز، در گزارش صندوق کودکان ملل متحد آمده است: در مجموع، در طول همه‌گیری کووید، ۶۷ میلیون کودک در جهان از تزریق یک یا چند واکسن حیات بخش دوران کودکی محروم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.