وزیر دادگستری انگلیس در پی افزایش فشارها علیه رفتار قلدرمابانه و رفتار نامناسبش در محیط کار، از مقام خود استعفا کرد.

استعفای وزیر دادگستری انگلیس به اتهام قلدری

به گزارش قدس آنلاین، دومینیک راب روز جمعه استعفای خود را به ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس تحویل داد و اعلام کرد که به نتیجه تحقیقات مستقلی که درباره رفتار وی در محیط کار صورت گرفت، احترام می‌گذارد. او با این حال ادعا کرد که کاهش آستانه رفتار قلدرمآبانه در محیط کار، سابقه خطرناکی را ایجاد خواهد کرد و به کشور آسیب می‌زند.

راب با شکایات متعددی در رابطه با برخورد نامناسب با کارمندان دولت مواجه بود؛ از جمله ادعاهایی که اولین بار توسط گاردین فاش شد، مبنی بر اینکه نامبرده کارکنان دولت را مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار داده، برخی را به گریه انداخته یا باعث تهوع آنها پیش از جلسات شده است.

برخی از کارکنان دولت او را وزیر تحقیرگر، مطالبه گر، بی ادب و پرخاشگر توصیف کرده که با کارمندان قلدرانه رفتار می کند. روزنامه انگلیسی سان در گزارشی نوشته بود که نامبرده علاوه بر خشونت، از مشکلات عصبی رنج می‌برد. این روزنامه انگلیسی چندی پیش مطلبی را به اشتراک گذاشته بود مبنی بر اینکه راب گوجه فرنگی‌های سالاد خود را از شدت عصبانیت در اتاق پرت کرده است.

یکی از دیگر از این ادعاها آن است که راب هنگام انجام کار، جان یک نفر را به خطر انداخته، به همین دلیل همکاران و کارمندانش از ورود به دفتر او ترس داشتند. از آن لحظه به بعد موجی از انتقادات علیه وزیر دادگستری به راه افتاد.

روزنامه تایمز فاش کرد که مقامات این وزارتخانه اغلب پس از صحبت با راب یا اعضای تیمش به گریه می‌افتادند. علاوه بر این، فشار کاری و ضرب‌الاجل‌های بسیار کوتاه تأثیر مخربی بر سلامت روان اعضای بخش داشت.

دومینیک راب در سال ۲۰۱۰ به عنوان نماینده حوزه انتخابیه اشر و والتون به حزب محافظه‌کار پیوست. از آن زمان، او عضو ثابت کابینه حاکم بوده است. وی در سال ۲۰۱۸ وزیر برگزیت، بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وزیر امور خارجه و از سال ۲۰۲۱ وزیر دادگستری بود. پس از استعفای لیز تراس، ریشی سوناک او را به قدرت برگرداند و در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) سمت معاونت نخست وزیری را به او اعطا کرد.

سوناک پیشتر گفته بود که اگر نتیجه تحقیقات صورت گرفته، ادعاها علیه راب را تائید کند، وی را اخراج می‌کند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.