عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

استیضاح وزیر صمت هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می‌ شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی از بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: مشکلات موجود در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت و بازار موجب شد که طرح استیضاح وزیر صمت مجدد تدوین شود و روز یکشنبه تقاضای نمایندگان مبنی بر استیضاح وی در کمیسیون صنایع و معادن بررسی شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در استیضاح قبلی وزیر صمت، به دلیل شرایط کشور، ملاحظه داشت، در غیر این صورت نمایندگان معتقد بودند که وزارت صمت ضعیف اداره می‌شود.

عرضه خودرو در بورس، قیمت این محصول را به چندین برابر رساند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وعده‌های وزیر صمت محقق نشده است در واقع نه تنها به وعده‌های داده شده، عمل نشده، بلکه با وجود اینکه کیفیت خودروها ارتقا پیدا نکرده اما قیمت خودرو با رشد چشم‌گیری روبه رو شده است.

وی اضافه کرد: با تصمیم اشتباه وزیر صمت مبنی بر عرضه خودرو در بورس، قیمت این محصول به چندین برابر رسید به گونه‌ای که قیمت برخی خودروها به 2 تا 3 برابر افزایش یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قیمت برخی خودروهای داخلی طی ماه‌های گذشته به حدود یک میلیارد تومان رسیده، ادامه داد: این عملکرد نشان داد که وزیر صمت از ابتدا مشکلات را به درستی متوجه نشده و با توجه به اینکه آگاهی و تخصص لازم را ندارد، راهکارهایی که ارائه می‌دهد نیز نادرست است.

چرا قیمت خودرو افزایش یافت، مگر کیفیت آن ارتقا یافته است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت خودرو نشان می‌دهد که وزیر نمی‌داند امسال، سال کنترل تورم است، تصریح کرد: در سال مهار تورم افزایش چند درصدی قیمت خودرو منطقی ندارد؛ چرا قیمت خودرو افزایش یافت، مگر کیفیت آن ارتقا یافته است؟

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه چرا شرکت‌هایی که وابستگی ارزی ندارند، محصولات خود را با قیمت دلار تلگرامی می‌فروشند، تصریح کرد: از جمله این شرکت‌ها، شرکت فولاد، مس، پتروشیمی و.. است؛ چرا این شرکت‌ها محصولات خود را به قیمت جهانی می‌فروشند.

آمار و ارقامی که وزیر صمت ارائه می‌دهد، دستکاری شده است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمار و ارقامی که وزیر صمت ارائه می‌دهد، دستکاری شده است و مفاهیم و واقعیت‌ها با اعداد همخوانی ندارد، ادامه داد: وزیر صمت تیم بی‌تجربه ای دور خود جمع کرده زیرا این افراد نمی‌توانند مسائل و مشکلات را برطرف کنند.

وزیر صمت به صحبت‌های تخصصی توجه نمی‌کند

سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت به صحبت‌های تخصصی توجه نمی‌کند، یادآور شد: در یکی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن به وزیر صمت گفتم که شما به حرف‌های تخصصی توجه نمی‌کنید، وزیر صمت در پاسخ گفت، وزیری که حرف گوش کند به درد نمی‌خورد؛ این پاسخ وزیر به یک منتقد متخصص است!

وی ادامه داد: در حالیکه در اسلام توصیه به مشورت شده است، وزیر صمت این‌گونه سخن می‌گوید، وزیر صمت باید به حرف کارشناسان توجه کند، قدرت مدیریت به تصمیم گیری صحیح ناشی از تخصص و تجربه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیران قدرتمند افرادی هستند که تصمیمات بزرگ، صحیح و تخصصی می‌گیرند، افزود: زمانیکه وزارت صمت تصمیم گرفت خودرو در بورس عرضه شود، ما بارها تذکر دادیم که این اقدام قیمت را افزایش می‌دهد اما متاسفانه نسبت به این هشدارها بی‌توجهی شد و با عرضه خودرو در بورس بازار ملتهب و مردم عصبانی شدند.

حوزه تجارت در وزارت صمت تعطیل است

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در حوزه معدن، صنعت، تجارت، بازار و... وجود دارد، افزود: حوزه تجارت در وزارتخانه تعطیل است و این وزارتخانه حوزه بازرگانی ندارد؛ وزیر باید توضیح دهد که در مدت وزارت، در حوزه بازرگانی چه اقداماتی انجام داده است به طور مثال یکی از اقداماتی که آقای فاطمی امین در حوزه بازار انجام داده، درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده روی کالاها است که این اقدام نیز موجب سردرگمی مردم و فروشنده‌ها شد و هر فروشگاهی قیمت مربوط به خود را روی کالاها درج می‌کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه وزیر صمت توان اداره وزارتخانه را ندارد، گفت: اگر ایشان استعفا دهد، من به عنوان وکیل مردم دست ایشان را می‌بوسم، ایشان توان همراهی دولت آقای رئیسی را ندارد؛ از آنجاکه در حال حاضر دولت آقای رئیسی در تلاش برای اصلاح کابینه است، ایشان را جابه جا کنند تا افراد با تجربه و کاربلد سر کای بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.