۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 866015

داده‌پردازی‌های میزان رزرو پروازهای کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس، از کاهش سفر در تعطیلات ماه رمضان و عید فطر امسال حکایت دارد.

سفرهای ماه رمضان کم شد

به گزارش قدس آنلاین، اولیویه پونتی ـ معاون کمپانی تحلیل داده‌های سفر و گردشگری ForwardKeys ـ‌ گفت: «سفر در ماه رمضان ۲۰۲۳ هنوز از رشدی که قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ به آن دست یافته بود، فاصله زیادی دارد.»

در سال ۲۰۱۹ عید فطر در ماه ژوئن بود، که زمان بسیار بهتری از ماه رمضان امسال برای سفر بود؛ زیرا پایان ماه رمضان با شروع تعطیلات طولانی تابستانی مدارس در بعضی کشورها، از جمله عربستان سعودی همزمانی داشت. اما اکنون داده‌پردازی میزان رزرو پروازها نشان می‌دهد در فاصله ۳۱ مارس (۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، رزرو پروازهای خروجی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای سه هفته منتهی به عید فطر و پایان ماه رمضان، ۳۸ درصد و  ۶۷ درصد از آمار سفر در تعطیلات عید فطر و سه هفته بعد از آن، در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۹ عقب است.

سفرهای ماه رمضان کم شد

رزرو پروازهای خروجی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در اوج تعطیلات ماه رمضان (از ۱۴ تا ۲۴ آوریل/۲۵ فروردین تا ۴ اردیبهشت‌ماه) البته وضعیت بهتری دارد، با این وجود ۳۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. رزرو پرواز از عربستان سعودی ۴۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است، اما سفر از سایر کشورهای مهم شورای همکاری خلیج فارس بهبود قوی‌تری را شاهد است؛ کویت ۲۷ درصد، قطر ۱۱ درصد و امارات ۶ درصد از آمار سال ۲۰۱۹ فاصله دارند، درحالی‌که بحرین ۲ درصد جلوتر از آمار سفر در تطعیلات ماه رمضان ۲۰۱۹ است.

بیشترین رزرو پروازها به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در روزهای پایانی ماه رمضان و تعطیلات عید فطر به ترتیب از مبدأ کشورهای ایتالیا، روسیه، فرانسه، سوئیس، عربستان، ‌ کویت، آلمان، آمریکا، بنگلادش و هند بوده است.

رزرو پرواز و سفر به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اما وضعیت دلگرم کننده‌تری دارد، هرچند هنوز ۱۲ درصد از سال ۲۰۱۹ فاصله دارد. مشکل اصلی سفر به عربستان سعودی است، جایی که رزرو پروازها ۴۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است. رزرو پروازها برای سفر به کویت نیز ۴۳ درصد عقب است. با این حال، رزرو پرواز برای سفر به بحرین ۱۶ درصد جلوتر از سال ۲۰۱۹ است و کشورهای قطر، امارات و عمان نیز به ترتیب ۳۹، ۴۷ و ۴۸ درصد رشد را در قیاس با آمارهای سال ۲۰۱۹ تجربه می‌کنند.

این داده‌پردازی با تاکید بر وضعیت سفر از و به کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس انجام شده که شامل کشورهای عربستان سعودی، ‌ بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.