رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: روز 6 اردیبهشت‌ماه بازه زمانی شش‌ماهه به اتمام می‌رسد. این تاریخ قابل تمدید نیست و پس‌ از آن اگر مؤسسی خود را در این فرایند قرار نداده باشد، باید برای دریافت مجوز جدید اقدام کند.

مهلت موسسان برای تطبیق مجوز تأسیس کودکستان ها تا ۶ اردیبهشت

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی مهدهای کودک در سراسر کشور - که از سال گذشته و از سر گذراندن مصوبه‌ای با عنوان «کودکستان» شناخته می‌شوند - پس از تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: آنچه به‌عنوان تکلیف ما در تبصره ۲ ماده ۵ اساسنامه سازمان که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، تعیین‌شده، ساماندهی کودکستان‌ها است که ذیل پروژه تطبیق تعریف شده است.

وی افزود: به‌موجب بند قانونی یادشده، باید مجموع مراکزی که پیش از این با مجوز نهادهای دیگر فعالیت می‌کردند، شناسایی شوند و خود را با مجموعه ضوابطی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ابلاغ کرده، تطبیق دهند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر اینکه لازم است مجوزهای تأسیس کودکستان‌ها یکپارچه شود و ذیل سازمان قرار بگیرد، گفت: پس از صدور مجوز تأسیس، باید مجوز فعالیت نیز صادرشود و استانداردهای فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و غیره همگی کنترل و بررسی شوند.

همتی‌فر ادامه داد: کاری که اکنون در دست انجام داریم و اصرار داریم تا قبل از سال تحصیلی به اتمام برسد، «ساماندهی مجوزها» است که در دستور کار معاونت نظارت سازمان قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ضرب‌الاجلی برای مؤسسان جهت دریافت مجوز تعیین شده است؟ گفت: بله، مطابق اساسنامه سازمان، پس از ابلاغ ضوابط و مقررات، مجموع مراکز فعال که مجوزهایی از نهادهای دیگر داشته‌اند، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به دریافت مجوزهای جدید اقدام کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: از آنجا که آیین‌نامه تأسیس، اداره و انحلال کودکستان‌ها را 7 آبان ماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ کردیم و اطلاع‌رسانی لازم نیز به ذینفعان انجام شده، قاعدتاً روز ششم اردیبهشت‌ماه بازه زمانی شش‌ماهه به اتمام می‌رسد. این تاریخ قابل تمدید هم نیست و پس‌ازآن اگر مؤسسی خودش را در این فرایند قرار نداده و در سامانه ثبت درخواست نکرده باشد، باید برای مجوز جدید اقدام کند و مجوزهای قبلی‌اش غیرقانونی هستند.

همتی‌فر تأکید کرد: اگر مؤسسی بخواهد با مجوزهای قبلی خود فعالیت کند، فعالیتش غیرقانونی تلقی و با او برخورد می‌شود.

وی درباره میزان مجوزهای صادر شده تاکنون گفت: تا نیمه فروردین‌ماه سال جاری، ۲۳ هزار  پرونده تشکیل شده است. از این تعداد حدود ۷۰۰۰ پرونده نهایی و مجوز تأسیسشان صادر شده است و حالا باید مجوز فعالیت دریافت کنند که بر اساس مدیر، فضا، تجهیزات و ... بررسی می‌شوند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان اظهارکرد: پیش‌بینی ما این است که تعدادی از این مجموعه‌ها یا تعطیل شده‌اند، یا منصرف شده‌اند یا نمی‌خواهند فعلاً فعالیت کنند اما همان‌طور که گفته شد اگر تا مهلت اعلامی اقدامی نکنند دیگر نمی‌توانند با مجوز قبلی ادامه فعالیت بدهند و حتماً باید از ابتدا برای اخذ مجوز اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.