نخست وزیر ارمنستان در پیام تبریک به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری ایران به مناسبت عید سعید فطر از تداوم روابط دوستانه بین دو کشور همسایه سخن گفت.

پیام تبریک پاشینیان به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران

به گزارش قدس‌آنلاین، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

به گزارش «رادیو ارمنستان» در پیام پاشینیان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آمده است:«فرا رسیدن عید سعید فطر را که نماد پایان تهذیب نفس و روزه داری است به شما و ملت دوست جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. دولت و مردم ارمنستان برای روابط گرم ارمنستان و ایران با قدمت هزاران ساله ارزش زیادی قائل هستند. آینده به نفع مردم و ثبات منطقه است.»

در بخشی از پیام نخست وزیر ارمنستان به آیت الله رئیسی نیز آمده است،عید سعید فطر را به شما صمیمانه تبریک می‌گویم. صمیمانه امیدوارم که به دلیل اراده سیاسی و مشارکت پایدار شاهد گسترش همکاری‌های دو کشور در راستای رفاه مردم ارمنستان، ایران  و امنیت منطقه باشیم .با استفاده از این فرصت، موفقیت‌های جدید و صلح پایدار را برای ملت  ایران آرزومندم.»

اخیرا نیز رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پاشینیان  با تاکید برحمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت همه کشورها گفت: «حفظ ژئوپلتیک منطقه از جمله مرزهای بین المللی، احترام به حاکمیت ملی کشورها و تقویت زیرساخت‌های ارتباطاتی بین منطقه‌ای مورد تاکید و توجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیاست‌های اصولی است.»

رئیسی با ابراز حمایت کشورمان از گسترش همکاری‌های دو و چندجانبه در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل، خاطرنشان کرد: «این همکاری‌ها موجب تقویت صلح و ثبات و رونق اقتصادی و تجاری در منطقه می‌شود»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.