۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 866107

رئیس پلیس راهور فراجا از شرکت‌های بیمه خواست که با هزینه کردن درجهت کاهش تصادفات رانندگی، میزان پرداختی‌های خود برای جبران خسارات مالی - جانی تصادفات را کاهش دهند.

پیشنهاد پلیس راهور به شرکت‌های بیمه

سردار سید کمال هادیانفر  درباره راهکارهای کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات رانندگی در کشور گفت: تاکید زیادی داریم که همه دستگاه‌ها با تمام وجود و امکانات پای کار بیایند و معتقدم این اقدام تا حد زیادی انجام شده اما نیازمند منابع است چراکه منابع ما مستهلک شده است.

وی یکی از بخش‌های موثر در تامین منابع را شرکت‌های بیمه اعلام و اظهارکرد: بیمه ‌ها سالانه بیش از ٣۵ هزار میلیارد خسارت تصادفات را پرداخت می کنند که رقم بالایی است، این درحالیست که اگر مثلا ٣٠ درصد آن را برای دستگاه‌های مانند اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور و ... که در کاهش تصادفات نقش دارند سرمایه گذاری کنند، در نهایت با پیشگیری از وقوع تصادفات میزان پرداختی خودشان نیز کاهش پیدا می‌کند.

هادیانفر افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که بنشینیم و وقت بگذاریم و طرح مشترکی تعریف کنیم به جای اینکه بیمه ارقام زیادی را برای دیه فرد فوت شده، دیه مجروحان و ... پرداخت کند، یک سوم آن را سرمایه گذاری کند، آن وقت ما به ازای یک سوم دیه هر فرد فوت شده که شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کنند، می‌توانیم ٢٠ کشته کمتر بدهیم. این یک اقدام خوب است و در در واقع بیمه‌ها با پرداخت یک سوم دیه یک فوتی در تصادفات دیه کامل حدود ٢٠ نفر را پرداخت نخواهند کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: واقعا نمی‌دانم چرا شرکت‌های بیمه این کار را که در واقع سرمایه‌گذاری برای خودشان و جامعه است، انجام نمی‌دهند.

وی هزینه کردن برای کاهش تصادفات را عین سرمایه‌گذاری و سود دانست و گفت: این یک سرمایه گذاری برای کشور است و اتلاف و هدر رفتن سرمایه‌ نیست. امیدوارم که ظرفیت‌های پنهان و آشکار برای کاهش تصادفات رانندگی در کشور فعال شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.