امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد، اگر چالش‌های کنونی حل‌وفصل نشوند، میانه‌روهای فرانسه احتمالا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۷، به سیاستمداران راست‌گرایی از جمله مارین لوپن خواهند باخت.

لوپن بزرگترین برنده آشفتگی‌های مداوم در فرانسه خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از راشا تودی، امانوئل ماکرون در مصاحبه با روزنامه "لو پاریزین" بیان کرد: لوپن احتمالا بزرگترین برنده آشفتگی‌های مداوم در فرانسه شود.

وی در ادامه هشدار داد: اگر ما نتوانیم به چالش‌های کشور پاسخ دهیم و اگر عادت دروغ‌گویی را معرفی و واقعیت را رد کنیم، مارین لوپن به قدرت خواهد رسید. رقابت میانه‌روها با سیاستمداران راست‌گرا غیرممکن است؛ در نتیجه مقامات کنونی باید در زمینه‌های مختلفی از جمله "صنعتی‌سازی مجدد، مسائل مربوط به زیست و بوم‌شناسی و همچنین خدمات عمومی" موفقیت‌هایی حاصل کنند.

ماکرون همچنین در واکنش به قانون افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سالگی که موجب اعتراضات سراسری در فرانسه شده و همچنان ناآرامی‌های مدنی به دلیل این موضوع در فرانسه در جریان است، گفت: شاید اشتباه اینجا بود که خودم به حد کافی در تبلیغات این اصلاحات حضور نداشتم و نتوانستم این مسئله را مورد توجه عموم قرار دهم.

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی "اجتماع ملی" که در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل ماکرون شکست خورد، در مصاحبه با بی‌اف‌ام تی‌وی رئیس‌جمهوری فرانسه را به "ایجاد شکاف عمیق میان مردم فرانسه و ریاست‌جمهوری" متهم کرد و گفت: او (ماکرون) دیگر نمی‌تواند کاخ الیزه را بدون برانگیختن خشم مردمی که از شنیدن صدایشان خودداری می‌کند و به اراده آن‌ها احترام نمی‌گذارد، ترک کند. ماکرون سرچشمه همه بی‌نظمی‌ها و آشفتگی‌هایی است که این کشور را فراگرفته است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند به دلیل ناآرامی‌های اخیر در فرانسه، محبوبیت لوپن از ماکرون فراتر رفته است. در یکی از این نظرسنجی‌ها که اوایل ماه آوریل برای تلویزیون بی‌اف‌ام انجام شد، لوپن ۵۵ درصد و ماکرون ۴۵ درصد رای دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.