۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 866272

مسابقه کشتی آزاد آمریکا در حالی برگزار می‌شود که ۲ مدال‌آور جهانی این کشور هم وارد رقابت خواهند شد.

آمریکا با آزادکارانی جدید در جهانی؟

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات کشتی آزاد آمریکا روزهای ۲۷ و ۲۸ آوریل در لاس‌وگاس برگزار خواهد و نفرات برتر هر وزن با طور اتوماتیک راهی مرحله فینال خواهند شد.

در این مرحله مدعیان اصلی هر وزن یک رقابت انتخابی خواهند داشت تا ترکیب تیم ملی آمریکا برای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و کسب سهمیه المپیک پاریس مشخص شود. در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی‌گیری که مدعی اصلی به شمار می‌رود زاهد والنسیا است.

وی سال گذشته در مرحله فینال حضور داشت و هم اکنون در جایگاه هفتم رده‌بندی جهانی قرار دارد. مطرح‌ترین کشتی‌گیر این وزن که برای شرکت در فینال اعلام آمادگی کرده، دیوید تیلور و رقیب چند ساله حسن یزدانی است.

در وزن ۹۷ کیلوگرم جیدن کاکس که ۲ طلای جهانی، ۲ نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد، به رقابت خواهد پرداخت. ۱۶ کشتی‌گیر در این وزن در مسابقه انتخابی مبارزه می‌کنند.

کاکس در مسابقات جهانی سال گذشته که به میزبانی صربستان برگزار شد در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم مقابل کامران قاسم‌پور شکست خورد. وی امسال در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت خواهد کرد.

گیبل استیوسون دارای مدال طلای المپیک توکیو که بعد از این بازی‌ها از کشتی کنار رفته بود دوباره به تشک بازخواهد گشت و قرار است در مسابقات آزاد وزن ۱۲۵ کیلوگرم شرکت کند.

با مصدومیت هایدن زیلمر، استیوسون برای رسیدن به فینال ۲ رقیب اصلی پیش رو دارد که باید از ماسون پاریس و نیک گویازدوفسکی نام برد. گویازدوفسکی برای المپیک توکیو مقابل استیوسون شکست خورده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.