رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفته است که فعالیت آن تا فردا، سه شنبه در این منطقه تداوم دارد.

سامانه بارشی جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از اوایل امروز وارد منطقه شده، فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، وزش باد و بارش باران رگباری و بهاری تا فردا در این منطقه ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: بارش ها ابتدا در نوار غربی آغاز و به تدریج تمام منطقه را فرا می گیرد که در برخی نقاط بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می شود و با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی این مدت دمای هوا در منطقه تغییر نمی کند و با خروج این سامانه بارشی تا پایان هفته جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود.

وی از گردشگران خواست در زمان فعالیت سامانه بارشی به دلیل همراه شدن با رعد و برق از صعود به مناطق کوهستانی و برپایی چادر در بستر رودخانه ها خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته اشنویه و تکاب با حداقل دمای پنج درجه سانتی‌گراد، سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد نوسان داشت.

وی افزود: با شروع فعالیت این سامانه بارشی تاکنون (طی شبانه روز گذشته)بیشترین بارش استان در تکاب ۷.۴ میلی متر، پیرانشهر ۱.۵ میلی متر و اشنویه یک میلی متر گزارش شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقاء یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.