گزارشی جدید نشان می دهد که شهرهای دو کشور آمریکا و چین اصلی ترین مرکز تجمع میلیونرها در جهان هستند.

شهرهای جهان با بیشترین افراد میلیونر / نیویورک در صدر و حضور ۵ شهر شرق آسیا

به گزارش قدس آنلاین، بر طبق گزارش های جدید، شهر نیویورک با داشتن سیصد و چهل هزار میلیونر، بیشترین تعداد میلیونرهای جهان را در خود جای داده است.

بر اساس گزارش مرکز «هِنلی اَند پارتنِرز» که روند مهاجرت ثروت خصوصی و سرمایه گذاری در سراسر جهان را دنبال می کند، و همینطور مرکز ارائه دهنده اطلاعات جهانی ثروت با نام «نیو وُرلد وِلث»، منطقه خلیج سانفرانسیسکو و توکیو با جمعیت میلیونرهای ساکن در آنجا به ترتیب با دویست و نود هزار و سیصد نفر و دویست و هشتاد و پنج هزار نفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

هِنلی و پارتنِرز، در این گزارش می گوید که لندن با دویست و پنجاه و هشت هزار نفر ساکن میلیونر، به رتبه چهارم فهرست امسال سقوط کرده است و پس از آن سنگاپور با دویست و چهل هزار و صد نفر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، لس آنجلس، هنگ کنگ، پکن، شانگهای و سیدنی در رده های بعدی ۱۰ شهر ثروتمند ساکن در جهان قرار دارند.

اندرو آمولز، سرپرست تحقیقات مرکز نیو وُرلد وِلث نیز گفت: «شهرهای آهن‌ربای‌ ثروتمندان مانند موناکو و دبی نیز در دهه گذشته رشد حضور میلیونر زیادی را تجربه کرده‌اند.

متوسط ثروت یک فرد ساکن در موناکو بیش از ۱۰ میلیون دلار است و این شهر را در رتبه اول بر اساس میزان ثروت سرانه هر فرد قرار می دهد.

دبی یکی دیگر از مراکز ثروت بین‌المللی است که با نرخ‌های پایین مالیاتی آن، آن را به جاذبه‌ای برای مهاجران میلیونر از سراسر جهان تبدیل کرده است. تنها در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۳۵۰۰ میلیونر به این شهر نقل مکان کرده اند.

طبق گزارش ماه مارس، ابر ثروتمندان جهان در مجموع ۱۰ تریلیون دلار یا ۱۰ درصد شاهد کاهش دارایی خالص خود در سال ۲۰۲۲ بودند که ناشی از "شوک" سه گانه عدم اطمینان اقتصادی جهانی، بحران انرژی و جنگ در اوکراین است.

ابرثروتمندان در اروپا در مرکز بحران قرار داشتند و افراد با ارزش مالی خالص فوق العاده بالا به طور متوسط ۱۷ درصد از دارایی خود را از دست دادند.

افراد با ارزش مالی خالص فوق العاده بالا افرادی هستند که دارایی خالص ۳۰ میلیون دلاری یا بیشتر دارند و ملک های اصلی و ثانویه آن ها به عنوان سرمایه‌گذاری نگهداری نمی‌شوند.

نیویورک همچنین با ۷۲۴ میلیونر، دارای بیشترین میلیونر دارای ثروت خالص بالای صد میلیون دلار در جهان است، و پس از آن منطقه خلیج سانفرانسیسکو با ۶۲۹ نفر و لس آنجلس با ۴۸۰ نفر قرار دارند.

با این حال، منطقه خلیج سانفرانسیسکو با ۶۳ میلیاردر در سراسر جهان بیشترین میلیاردرها را در خود جای داده است و پس از آن شهر نیویورک با ۵۸ و پکن با ۴۳ نفر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، دبی میزبان ۶۸۴۰۰ میلیونر، ۲۰۶ صد میلیونر و ۱۵ میلیاردر است. ابوظبی نیز خانه ۲۴۲۰۰ میلیونر، ۶۸ صد میلیونر و چهار میلیاردر است.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده و چین در فهرست کشورهایی با بیشترین شهرهایی که سریع‌ترین رشد را از نظر میلیونرهای ساکن در دهه گذشته داشته‌اند، پیشتاز هستند. داده ها نشان می دهد که هانگژوی چین از این نظر با رشد ۱۰۵ درصدی میلیونرها بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ در صدر فهرست قرار دارد. شنژن و گوانگژو نیز در دهه گذشته رشد زیادی در پذیرایی از میلیونرها داشته اند که این رشد به ترتیب ۹۸ درصد و ۸۶ درصد بوده است. سه شهر در آمریکا که بیشترین رشد تعداد میلیونر را داشته، آستین در ایالت تگزاس با رشد ۱۰۲ درصدی، وست پالم بیچ با ۹۰ درصد و اسکاتسدیل با ۸۸ درصد بوده اند.

شهرهای کشور هند یعنی بنگلور و حیدرآباد نیز به ترتیب ۸۸ درصد و ۷۸ درصد رشد میلیونرها را در دهه گذشته ثبت کردند، در حالی که شارجه در امارات شاهد رشد ۸۴ درصدی بوده است.

فهرست شهرهای جهان با بیشترین تعداد میلیونر:

نیویورک: ۳۴۰۰۰۰ نفر

توکیو: ۲۹۰۳۰۰

منطقه خلیج سانفرانسیسکو: ۲۸۵۰۰۰

لندن: ۲۵۸۰۰۰

سنگاپور: ۲۴۰۱۰۰

لس آنجلس: ۲۰۵۴۰۰

هنگ کنگ: ۱۲۹۵۰۰

پکن: ۱۲۸۲۰۰

شانگهای: ۱۲۷۲۰۰

سیدنی: ۱۲۶۹۰۰

منبع: بلومبرگ

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.