نتایج یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی فلسطین نشان داد حدود ۵۱ درصد ساکنان آن به آینده بدبین هستند که در مقایسه با نتایج یک نظرسنجی اخیر، بدبینی در بین صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

نظرسنجی در فلسطین اشغالی؛ اکثر صهیونیست‌ها به آینده بدبین هستند

به گزارش قدس آنلاین، نظرسنجی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد در حال حاضر حدود ۵۱ درصد ساکنان اراضی اشغالی به آینده بدبین هستند. در مقابل، ۴۳ درصد صهیونیست‌ها به آینده در آستانه جشن‌های موسوم به «روز استقلال» ابراز خوش‌بینی کردند. حدود شش درصد هم گفتند که نمی‌دانند آیا به آینده خوشبین هستند یا بدبین. 

مقایسه نتایج نظرسنجی جدید با نظرسنجی‌های اخیر نشان‌دهنده بدبینی فزاینده در بین صهیونیست‌هاست. در نظرسنجی مؤسسه «کانتر» که نتایج آن شنبه منتشر شد، ۴۸ درصد ساکنان اراضی اشغالی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا وضعیت در سال‌های آینده در فلسطین اشغالی بهتر خواهد شد یا بدتر، گزینه بدتر را انتخاب کرده بودند.

در این نظرسنجی تنها ۲۰ ساکنان بر این باور بودند وضعیت «بهبود خواهد یافت»، ۱۹ درصد گفتند «تغییری رخ نخواهد داد» و ۱۳ درصد دیگر نیز گفتند «نمی‌دانند» اوضاع در سال‌های آینده در فلسطین اشغالی به چه صورت خواهد بود.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه (۲۰ آوریل) برای شانزدهمین هفته متوالی در شهرهای مختلف علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و طرح اصلاحات قضایی کابینه وی تظاهرات کردند.

طی ماه‌های اخیر اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو بوده و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌ مقام‌های قضایی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

با این‌حال، نتانیاهو اصرار دارد که طرح قضایی وی دموکراسی را تقویت می‌کند و تعادل بین قوای مقننه، مجریه و قضایی را احیا می‌کند. در نهایت نتانیاهو که با اتهام فساد مواجه است چند روز پیش در برابر فشارها سر تعظیم فرود آورد و از توقف موقت طرح‌ اصلاحات قضایی خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.