پیمان پاک گفت: طی نشست‌های تجاری و رویدادهای جانبی پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳)، بیش از یک میلیارد دلار توافق نامه و و قرارداد صادراتی منعقد می شود.

پیش‌بینی انعقاد بیش از یک میلیارد دلار توافقنامه و قرارداد صادراتی در «ایران اکسپو ۲۰۲۳»

به گزارش قدس آنلاین رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران علیرضا پیمان پاک با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ اظهار کرد: با تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شناسایی فرصت‌های صادراتی کشور به تجار بین المللی در یک بازه زمانی و مکانی مشخص است.

پیمان پاک تصریح کرد: با پیگیری‌ها و حمایت ویژه سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه، سفرای جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها و نیز رایزنان و مراکز تجاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین المللی و تجاری کشور را در چند سال اخیر رقم خواهد زد.

خلق تصویری کارآمد و روایت پیشرفت انقلاب اسلامی از زبان تجار بین المللی و مقامات سایر کشورها

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در عین‌حال بیان کرد: مقابله با جریان ایران هراسی، خلق تصویری کارآمد و روایت پیشرفت انقلاب اسلامی در افکار عمومی جهان با ایجاد گفتمان بین المللی و تولیدات رسانه‌ای از زبان تجار بین المللی و مقامات سایر کشورها در دستور کار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در راستای اثربخشی بیشتر دیپلماسی تجاری و اقتصادی کشور که در دولت سیزدهم مورد توجه و حمایت ویژه خاصه توسط شخص رییس محترم جمهور قرار گرفت و نیز تحقق عملیاتی شعار سال با تمرکز بر رشد تولید از طریق توسعه بازارهای موجود و همچنین ایجاد بازارهای جدید و خلق امید در فضای جامعه، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۳) از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در ۱۲ بخش تخصصی برگزار می‌شود.

پیمان پاک ادامه داد: این ۱۲ گروه شامل صنایع غذایی، کشاورزی، دام و طیور و شیلات، صنعت (خودرو، برق، فرش ماشینی و ...)، لوازم خانگی، نساجی، چرم و پوشاک، محصولات شیمیایی، سلولزی و بهداشتی، فرش دست بافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی، معدن، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی و دانش بنیان است.

ایجاد بازارهای صادراتی جهانی و افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: این‌نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیئت تجاری و دولتی مشتمل بر بیش از ۱۰۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا با هدف ایجاد بازارهای صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و تنوع بخشی به کالاهای صادراتی کشور (خاصه دانش بنیان و نیز دارای ارزش افزوده بیشتر) جهت افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.