به گفته مقامات ارشد، اوکراین با پلیس اف‌بی‌آی و شرکت‌های آمریکایی جهت جمع‌آوری مدارک و شواهدی مبنی بر «جنایات جنگی روسیه» همکاری می‌کند.

همکاری اف‌بی‌آی با اوکراین درباره جمع‌آوری شواهد «جنایات جنگی» در این کشور

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، الکس کوبزانتز، یک مامور ویژه اف‌بی‌آی که قبلا به عنوان وابسته نظامی برای این آژانس در اوکراین خدمت می‌کرد طی یک کنفرانس امنیت سایبری در سان فرانسیسکو گفت: مقامات اوکراینی در حال جمع‌آوری اطلاعات دیجیتال از میدان جنگ و شهرهای اوکراین هستند. این مقامات با پلیس اف‌بی‌آی و شرکت‌های آمریکایی نسبت به گردآوری داده‌ها همکاری می‌کنند.

وی افزود: این تحقیقات شامل بررسی اطلاعات تلفن همراه، آنالیز پزشکی قانونی از نمونه‌های دی‌ان‌ای (DNA) و همچنین تجزیه و تحلیل اعضای بدن جمع‌آوری شده از میدان‌های جنگ می‌شود.

این مامور اف‌بی‌آی همچنین بیان کرد: گام بعدی، همکاری با سرویس‌های ملی ایالات متحده است تا این اطلاعات را منتقل و بررسی کنند.

طبق گزارش رویترز، این همکاری بیانگر تعمیق روابط میان آمریکا و اوکراین در جبهه سایبری است؛ حوزه‌ای که گویا روسیه برای هر دو کشور به عنوان "رقیب مشترک" محسوب می‌شود.

دولت روسیه هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

ایلیا ویتیوک، رئیس بخش امنیت اطلاعات سایبری در سرویس امنیتی اوکراین مدعی شد: درحالیکه روند تعداد حملات روسیه افزایشی بوده، اما در ماه‌های اخیر این کشور بسیار مورد هدف اوکراین قرار گرفته است. برای ما بسیار مهم است که اطلاعاتی را درباره "جنایات سایبری روسیه" کسب کنیم... زیرا ما تمامی این اطلاعات را در پرونده‌های کیفری قرار می‌دهیم. باور داریم که این پرونده درباره "جنایات جنگی سایبری روسیه" چیزی جدیدی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.