مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) گفت: طی مدت ۲۰ سال از برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) این جشنواره به سه هزار نقطه از ایران و جهان توسعه یافته است.

 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) : جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به سه هزار نقطه جهان توسعه یافته است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی سعیدی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان افزود: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) عمومی‌ترین جشنواره فرهنگی و هنری کشور است و در مدت فعالیت ۲۰ ساله خود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار اثر توسط هنرمندان ارادتمند حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: در این دوره مدیریتی سعی کردیم بومی و عمومی سازی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را پاس بداریم و به تخصصی و حرفه ای شدن جشنواره نیز بپردازیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در حوزه تولید و خروجی محصول و اثر برای استفاده از اثر در سطح جشنواره های برتر کشور قرار دارد.

توجه جدی به زیست‌بوم فرهنگی

وی با بیان اینکه در این جشنواره توجه جدی به زیست‌بوم‌های فرهنگی کشور داریم و در هر استان یک جشنواره در سطح ملی مدیریت می شود خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز جشنواره تئاتر رضوی، استان کرمان جشنواره شعر رضوی و استان سمنان داستان رضوی اجرا می شود زیرا رشد ظرفیت های بومی برای ما بسیار مهم است.

سعیدی زاده تصریح کرد: استان کرمان قبل از آغاز جشنواره امام رضا(ع)، با ابتکار یکی از مدیرانش پرچم جشنواره شعر رضوی را در دست گرفت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را پایه گذاری کرد و شکل مردمی به آن داد.

وی ادامه داد: سعی کردیم جریان جشنواره را در چند محور تحت تاثیر قرار دهیم و در نخستین رویکرد به تولید محصول پرداختیم که در انتهای جشنواره بین المللی امام رضا(ع) محصولاتی از دل جشنواره به دست آحاد جامعه برسانیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) گفت: جشنواره سابق در سطح استانی و ملی برگزار می شد اما این دوره از جشنواره در سطح ملی اجرا می شود و شورای سیاستگذاری ملی جشنواه بین المللی امام رضا(ع) نیز با همین رویکرد انتخاب شده است.

وی افزود: دبیری این دوره از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از استادان شعر آیینی انتخاب شده است اما سعی کردیم با کنشگری جوانان صاحب استعداد جریان شعر رضوی را توسعه دهیم.

سعیدی زاده تاکید کرد: در بیست و هشتمین دوره از جشنواره رضوی سطح جوایز نیز ارتقا داشته و اعتبار جشنواره نیز چند برابر رشد یافته؛ در این دوره از جشنواره همچنین از داوران متخصص در سطح ملی استفاده شده است.

وی با اشاره به افتتاح بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ماه مهر سال جاری، توجه به توانمندسازی، استعدادیابی، رشد و شکوفایی در فرآیند جشنواره را نیز از اهداف جشنواره رضوی ذکر کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) اظهار داشت: چهار کارگاه آموزشی در جشنواره شعر رضوی در شهرهای یزد، مازندران، شیراز و قم و یک کارگاه هم در کرمان با حضور استادان برجسته شعر آیینی برگزار کرده ایم.

برگزاری ۱۶ جشنواره امام رضا(ع)

وی بیان کرد: امسال ۱۶ جشنواره امام رضا(ع) شامل چهار جشنواره شعر، سه جشنواره تئاتر، سه جشنواره هنرهای تجسمی، ۲ جشنواره داستان، ۲ جشنواره آواها و نواها، سرود و جشنواره مطبوعات را وارد میدان فرهنگ و هنر کرده ایم که چهار جشنواره در سطح بین المللی برگزار می شود.

سعیدی زاده تصریح کرد: آثار بیست و هشت دوره جشنواره شعر رضوی پس از جمع آوری در اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری رونمایی می شود و پیگیر برگزاری محفل و نشست های شعری در استان ها نیز هستیم.

وی افزود: سعی داریم از جشنواره رضوی به حوزه صنایع رضوی و محصولات فاخر فرهنگی برسیم.

این مسئول تاکید کرد: امام رضا(ع) نقطه وفاق همه جریان های فکری، نحله های فرهنگی و سیاسی است و نیاز داریم این شخصیت برجسته جهان اسلام را با رویکرد وفاق و انسجام اجتماعی معرفی کنیم.

ارسال بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی

دبیر تخصصی بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان نیز در این نشست گفت: پس از ابلاغ فراخوان جشنواره شعر رضوی در سال گذشته تا به امروز یک هزار و ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و هنوز فراخوان ارسال آثار در کشور افغانستان نیز فعال است.

محمد جواد شرافت افزود: تمرکز در جشنواره امسال شعر رضوی بر تولید محتوا و ترویج معارف رضوی است؛ موضوع ویژه جشنواره را نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان خادم امام رضایی(ع) قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم دبیرخانه جشنواره شعر رضوی در طول سال فعال باشد تصریح کرد: آثار در مرحله داوری قرار گرفته اند که در سه سطح داوری می شوند.

برگزاری پنج محفل شعرخوانی رضوی در کرمان

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: جشنواره شعر رضوی پس از گذشت بیست و هشت دوره به یکی از اجزای مهم حوزه فرهنگ و ادب استان تبدیل شده است.

سید مهدی میرتاج الدینی افزود: اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره شعر رضوی کرمان ۲۳ اردیبهشت برگزار می شود و امسال سعی کردیم تنوع در آیین اختتامیه داشته باشیم.

وی بیان کرد: چهار برنامه محفل شعر آیینی در شهر کرمان و یک برنامه محفل شعر نیز در رفسنجان برگزار می شود که این برنامه ها در فضای دانشگاهی و عمومی اجرا خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.