۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 867073

مردان بالای ۱۸ سال باید به مدت ۲۴ ماه خدمت سربازی را انجام دهند. این یک قانون اجباری است و باید به آن احترام گذاشت، در حقیقت برای تاخیر بدون دلیل موجه، اضافه خدمت در نظر گرفته می‌شود که با توجه به این موضوع شرایط خدمت متفاوت خواهد بود.

چگونه قسط بیمه سربازی را پرداخت کنیم؟

مردان بالای ۱۸ سال باید به مدت ۲۴ ماه خدمت سربازی را انجام دهند. این یک قانون اجباری است و باید به آن احترام گذاشت، در حقیقت برای تاخیر بدون دلیل موجه، اضافه خدمت در نظر گرفته می‌شود که با توجه به این موضوع شرایط خدمت متفاوت خواهد بود. اما حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند و ممکن است که شما به عنوان سرباز بیمار شده با شرایطی برای شما رخ دهد که نیاز به بیمه داشته باشید. بیمه سربازی همان بیمه نامه‌ای است که علاوه بر ایجاد سابقه بیمه‌ای، برای درمان سرباز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانید از شرایط خرید این بیمه و خدمات تحت پوشش دفترچه آن اطلاعات داشته باشید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از بیمه سربازی برای درمان و سابقه بیمه چیست؟

بیمه خدمت سربازی یکی از رشته تخصصی‌های جبران حوادث است که برای هرگونه حادثه تحت پوشش ماده ۲۴ خدمت سربازی طراحی شده است. نکته مهم این است که شرایط استفاده از این بیمه برای درمان و خدمات درمانی با مراجعه به مراکز طرف قرارداد به صورت رایگان خواهد بود. همچنین دفترچه درمان بیمه سربازها موارد مختلفی را تحت پوشش دارد که عبارتند از:

  1. جبران هزینه‌های پزشکی: اگر در دوران سربازی و حین انجام وظیفه اتفاقی برای فرد سرباز بیافتد، هزینه خدمات درمانی و امکانات پزشکی به واسطه این بیمه پرداخت خواهد شد

  2. نقص عضو و از کارافتادگی (دائم یا موقت): در طول ۲۴ ماه امکان وقوع هر اتفاقی هست. این بیمه هزینه‌های نقص عضو و از کارافتادگی سربازها را نیز پوشش می‌دهد.

مزیت دومی ‌که برای بیمه سربازی در نظر گرفته می‌شود این است که این بیمه را می‌توان به عنوان سابقه بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفت و هنگام جمع آوری سوابق برای بازنشستگی از آن بهره‌مند شد. به طور کلی فرقی ندارد که شما از خدمات بیمه‌ای بیکاری یا مستمری بگیر باشید، برای اینکه بتوانید از بیمه سربازی استفاده کنید، نیاز است که ابتدا این بیمه را تهیه کنید. البته که یکسری شرایط و نکات برای خرید بیمه خدمت سربازی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نکات مهم هنگام خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۲

قبل از اینکه برای خرید بیمه سربازی اقدام کنید، نیاز است که یکسری نکات را بدانید تا با توجه به آن‌ها برای تشکیل پرونده و خدمات سازمان تامین اجتماعی پیگیری‌های لازم را انجام دهید. به طور حتم قوانین و نکات مهمی ‌وجود دارد که توصیه می‌کنیم به مجله بیمه دات کام مراجعه کنید تا شرایط و نکات را به صورت کامل در این سامانه مطالعه کرده باشید. بیمه دات کام به عنوان یک سامانه آنلاین خرید بیمه شرایط استعلام و مقایسه تمام بیمه نامه‌ها را فراهم کرده تا به صورت آنلاین و مراجعه غیر حضوری بتوان در زمان کوتاهی بهترین بیمه نامه‌ها از شرکت‌های بیمه تهیه کرد. اما در اینجا برخی از نکات مهم تهیه بیمه خدمت سربازی را عنوان خواهیم کرد به شرح زیر هستند:

  1. هنگامی ‌که برای پرداخت بیمه به صورت نقدی اقدام می‌کنید، پس از محاسبه میزان بیمه تنها تا پایان ماه فرصت دارید.

  2. در صورتی که با توجه به هر دلیلی تمایل نداشتید که حق بیمه خود را پرداخت کنید، برای پرداخت آن می‌توانید در زمان‌های دیگر از فرمول پرداخت حق بیمه (در ادامه توضیح خواهیم داد) مجدد میزان حق بیمه را محاسبه کنید.

  3. اگر تمایل دارید که بیمه خود را به صورت قسطی پرداخت کنید، مدت زمان قسط نباید بیشتر از ۱۲ ماه طول بکشد.

  4. اگر جز افرادی هستید که بیمه خود را به صورت قسطی تهیه می‌کنند، باید تمام قسط‌ها را در موعد مقرر پرداخت کنید.

چگونه قسط بیمه سربازی را پرداخت کنیم؟

شرایط خرید بیمه سربازی

هنگامی‌ که برای خرید بیمه خدمت سربازی اقدام می‌کنید باید بدانید که دو شرط وجود دارد تا سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات سابقه خدمت سربازی به آن استناد می‌کند. به طور کلی در سال ۱۴۰۲ سوابق خدمت بیمه سربازی به شرح زیر هستند:

  1. افراد باید حداقل ۲ سال سابقه بیمه را به صورت اجباری یا اختیاری داشته باشید تا بتوانید بعد از خدمت سربازی، بیمه سربازی را به آن اضافه کنید. در غیر این صورت شرایط اضافه کردن این بیمه به عنوان سوابق بیمه تامین اجتماعی را ندارید.

  2. هنگام خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز یا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید.

دقت کنید که اگر مشمول دو شرط گفته شده نباشید به طور حتم نمی‌توانید از خدمات بیمه استفاده کنید.

همچنین فرقی ندارد که بلافاصله بعد از اتمام دوران سربازی برای اضافه کردن سابقه بیمه خدمت سربازی اقدام کنید یا خیر! مهم این است که دو شرط گفته شده را داشته باشید و هنگام جمع آوری سوابق بیمه‌ای خود بیمه نامه را تهیه کنید.

چگونگی مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی از طریق مراجعه به کارگزاری‌ مربوطه انجام می‌شود. برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی خود را مشاهده کنید می‌بایست :

  1. به  eservices.tamin.ir مراجعه کرده و ثبت نام نمایید.چنانچه قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید نیازی به نام نویسی مجدد نیست کافی‌ست کدملی را به عنوان نام کاربری و گذرواژه را تعیین کرده و به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

برای مشاهده سوابق بیمه در وهله اول می‌بایست اطلاعات موردنیاز از قبیل:

  1. کدملی

  2. اپراتور و شماره تلفن همراه

را وارد نموده و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد نمایید. در حقیقت برای دریافت سوابق تامین اجتماعی با کد ملی هم می­توانید اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه سربازی

تا اینجای متن درباره شرایط و نکات مهم تهیه بیمه سربازی اطلاعاتی کسب کرده‌اید، اما باید بدانید که سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری درخواست شما به یکسری مدارک احتیاج دارد تا دستور بررسی پرونده را صادر کند. مدارک مهم و مورد نیاز در خرید بیمه سربازی عبارتند از:

  1. اصل و کپی کارت ملی

  2. به همراه داشت تاییدیه از یگان خدمتی

  3. اصل شناسنامه به همراه کپی از تمامی‌صفحات آن

  4. کپی و اصل کارت پایان خدمت

همچنین هنگام مراجعه به سازمان تامین اجتماعی نیاز است که برگ‌ها و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

چگونه قسط بیمه سربازی را پرداخت کنیم؟

چگونگی مشاهده سوابق و خرید بیمه سربازی

برای اینکه بتوانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خدمت سربازی خود را مشاهده کنید، باید مراحل مختلفی را سپری کرده که به شرح زیر هستند:

  1. به آدرس eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. اگر از قبل در این سامانه ثبت ‌نام کرده‌اید نیازی به نام نویسی مجدد نیست و کافی‌ است کدملی را به عنوان نام کاربری و گذرواژه را تعیین کرده و به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

  2. برای مشاهده سوابق بیمه در قدم اول باید اطلاعات مورد نیاز مانند: کدملی، اپراتور و شماره تلفن همراه

  3. خود را وارد کرده و کد شناسه ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر موجود وارد کنید. در کل می‌توانید برای ورود به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی از کد ملی خود استفاده کنید.

سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی به صورت آنلاین

در صورتی که برای خرید سابقه بیمه سربازی تامین اجتماعی گزینه‌ی اقساطی را انتخاب کرده باشید، باید در زمان‌های مقرر نسبت به پرداخت حق بیمه سربازی غیر حضوری اقدام کنید. نحوه پرداخت حق بیمه سربازی از طریق گوشی یا سایر دستگاه‌ها به این شکل است که باید به سایت خدمات تأمین اجتماعی به عنوان سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی  وارد شوید و در همان قسمت قبل، یعنی محاسبه خرید خدمت سربازی در بخش امور بیمه شدگان مراجعه کنید. شما می‌توانید در هر زمانی نسبت به استعلام پرداخت اقساط بیمه سربازی از طریق همین سامانه اقدام کنید. حق بیمه تعریف شده باید سر وقت پرداخت شود تا مشکلی برای شما ایجاد نشود

قیمت بیمه سربازی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

به طور حتم تمام بیمه نامه‌های ریسک مشخصی دارند که از طریق قانون‌گذار اعلام می‌شود. از طرفی هم شرایطی برای تهیه این بیمه نامه‌های وجود دارد. اما سوالی که برخی از افراد دارند این است که آیا می‌توانند بیمه خدمت سربازی را خریداری کنند و قیمت این بیمه چقدر است؟

قیمت خرید بیمه سربازی با توجه به آیین نامه‌ای که از سمت قانون‌گذار ابلاغ شده مطابق با یک فرمول خاص محاسبه خواهد شد. با توجه به اینکه نمی‌توان یک قیمت مشخص برای این بیمه در نظر گرفت و باید فرمول آن را بدانید تا در زمان کوتاهی خودتان به محاسبه قیمت آن بپردازید. فرمول محاسبه قیمت بیمه خدمت سربازی به شرح زیر است:

میزان حق بیمه = (نرخ) ۳۰% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

نکته مهم این است که تنها ۷ درصد از مبلغ بیمه را باید بیمه‌گزار پرداخت کند و مابقی بر عهده دولت خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ابراهیم انباز ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    4 5
    پرداخت باقی مانده قسط
    • میثم اکبری جور ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      10 3
      جهت پرداخت هزینه خدمت
  • Hn3801653358 ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    2 0
    خوب
  • ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 2
    پرداخت آنلاین بیمه سربازی
    • ابوالفضل مرتضوی سیلکانی ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
      3 2
      قسط سربازی
    • مصطفی نورمحمدی ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      9 1
      پرداخت اینترنتی حق بیمه سرباز
  • علی سرملی نژاد ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 2
    خرید قسط بیمه خدمت
    • نادر اسمعیلی ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
      15 11
      سلام من چند قسط از خرید بیمه سربازی رو پرداخت کردم این ماه سر موعد موفق به پرداخت نشدم الان از سایت دیگه نمیتونم وارد شم لطفا راهنمایی کنید ممنون
  • مجتبی مختاری صالح ابادی ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    4 3
    نه
  • ahmad ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 2
    پرداخت بیمه سربازی
  • داريوش ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    4 2
    قسط خریدخدمت تیرماه
  • مصیب ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 2
    خرید خدمت سرباری
  • امید نویدی یادگار ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 1
    خوب است
  • عبدالعلی رهجو ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    خوبه
  • محمد نقی نژاد ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 2
    با سلام و شب بخیر 4 قسط از اقساط خدمت سربازی رو پرداخت کردم .از کجا پیگیری کنم که تو حسابه و جند قسط دیگه باقی مونده؟موقع پرداخت نه اسمی میاره ونه نشان نمیده که قبلا پرداخت شده
  • محمدلطفی ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    2 3
    پرداخت بیمه سربازی قسط برج ۵
    • صاحب غلامی ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 0
      پرداخت بیمه سربازی برج ۵
  • صاحب ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 1
    قسط سربازی
  • حسین یاری ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    بیمه سربازی
  • محمد وصالی ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    1 0
    عالی
  • ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    1 2
    اقا چرا سایت تعامین اجتماعی محاسبه خدمتو دیگه بالا نمیاره زمانش بگذره جریمه میکنن
    • مهدی ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 0
      دقیقا منم این مشکلو دارم
  • ناصر نظری ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 3
    پرداخت قسط بیمه سربازی
    • سعید ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      0 2
      کار هر ماهشون هستش تا بتونن جریمه دیرکرد را بگیرند
  • سجاد ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 2
    سلام من چند قسط رو پرداخت کردم الان اضلا گزینه ای پرداخت حق بیمه سربازی نیست تو سایت باید‌چیکار کنم میشه راهنمایی کنید
    • علی ایزدی ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 1
      سلام چرا سایت پرداخت قسط سربازی وصل نیست
  • ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    1 0
    سلام گفتن ک اگ سابقه بیمه برای قبل خدمت سربازی باشه مبلغی برای خرید ۲ سال سربازی رو نباید پرداخت کنیم؟ ؟
  • علی اسگندری ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 1
    باقی مانده قسط سربازی را چطوره پرداخت کنیم با کدوم سايت
    • محمود علی ابادی ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 1
      الان ۴ روزه که بیمه سربازی رو نمیشه پرداخت کنم ، لطف کنین راهنمایی کنین
  • ناصربهمدی ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام چگونه حق بیمه سربازی روپرداخت کنیم تابرج۶پرداخت کردم حالاسایت بازنمیشه
  • سعید ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام ببخشید تقسیط بیمه من حضوری انجام دادن برا واریزش یه شناسه داده یدونم مبلغ چطوری واریز کنم ؟
    • زهرا ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      1 0
      سلام ببخشید شما چجوری پرداخت کردید؟
  • پیمان عبدالله پور ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    لطفا تاریخ پرداخت اقساط خرید خدمت سربازی رو اعلام کنید
  • صادق جعفری ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    خیلی خوبه