استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه به دلیل برخی از روش‌های زندگی، فرهنگ کار در این استان دچار آسیب شده و وقتی فرهنگ کار دچار آسیب شود رشد و توسعه منطقه نیز دچار مشکل می‌شود.

استاندار: فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان دچار آسیب شده است

به گزارش قدس انلاین،  محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست با رئیس دانشگاه امام حسین (ع) اظهارداشت: عامل اصلی رشد و توسعه هر منطقه‌ای، نیروی انسانی فعال، متفکر، خلاق، جهادی و انقلابی با یک بینش و دانش قوی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و با توجه به این ظرفیت‌ها ما نمی توانیم بگوییم که این استان محروم است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره با اینکه این استان جوانترین استان کشور است و از نظر نیروی انسانی پشتیبانی خوبی دارد افزود: در سال‌های آینده شاهد رشد تعداد دانش آموزان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش تصریح کرد: باید مهارت محوری دانش آموزان و بالفعل کردن استعدادهایشان مورد توجه قرار گیرد تا با کسب توانایی لازم، بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در زمینه کار آفرینی مهارت داشته باشند.

کرمی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه معادن بویژه معادن مس اظهارداشت: در صورتی که صنایع تبدیلی توسط معادن ایجاد نشود پروانه معادن این گروه از معدنکاران ابطال خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم آبهای زیرزمینی و حفر چاه‌ها بیان کرد: ظرفیت لازم در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی در این استان وجود دارد و این تولیدات می‌تواند در راستای تامین امنیت غذایی تاثیرگذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت خاص هر کدام از شهرستان‌های استان بویژه در زمینه تولیدات صنعتی، کشاورزی و دامی افزود: برخی از شهرستان‌ها همانند زرآباد خاک حاصلخیزی برای کاشت نوع خاصی از محصولات گرمسیری مانند موز را دارد.

وی به ظرفیت‌های عظیم تجارت دریایی اشاره کرد و افزود: ایجاد منطقه هاب دام در این استان بویژه با راه‌اندازی کشتارگاه‌ها و خرید دام از کشورهای همجوار و صادرات آن به استانها و کشورهای دیگر از ظرفیت‌های این استان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.