رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ از جمله قوانینی بوده که به جهت بی اطلاعی شهروندان مغفول مانده‌ است.

هشدار راه و شهرسازی تهران در باره  بی توجهی شهروندان به قانون پیش فروش ساختمان

به گزارش قدس آنلاین،  آتینا محمدیان روشن بر اطلاع رسانی مستمر قانون پیش فروش ساختمان برای آگاهی شهروندان در قالب محتوای تبلیغاتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شماری از شهروندان گرفتار موضوع جعل و کلاهبرداری در خرید واحدهای پیش فروش می شوند، اظهار داشت: باتوجه به سیاستگزاری های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص اطلاع رسانی شهروندان از قوانین مسکن و ساختمان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به ساخت دو محتوای تلویزیونی (موشن گرافی) با سر فصل آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان اقدام شد.

این مسئول افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل طرح برنامه و بودجه صدا و سیما این موشن گرافی طی هفته جاری از شبکه پنجم سیما پخش خواهد شد.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی تهران یادآور شد: مهمترین موضوع درخصوص پیش فروش ساختمان، ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و دریافت کد رهگیری است و دفاتر معاملات ملکی مجاز به قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند که شهروندان باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کرده ودر انجام معاملات به دور از هیجان زدگی و عجله، دقت بیشتری داشته باشند.

خدمات اداره کل راه وشهرسازی استان تهران در سال جاری الکترونیکی می‌شود

براساس این گزارش، رئیس اداره فناوری، ارتباطات و اطلاع رسانی (فاوا) راه و شهرسازی استان تهران از الکترونیکی شدن درخواست پرونده ها در کمیسیون ماده ۱۲، استعلام فرم ج، پیگیری مکاتبات، نامه ها و ثبت شکایات و ملاقات مر دمی (۶ خدمت) بر روی سایت این اداره کل و برنامه ریزی برای اقدامات بعدی خبر داد.

مهرداد معتقدالحق گفت: با هدف تکریم ارباب رجوع، بهره وری بهینه در زمان، افزایش سرعت و صحت کارهای اجرایی، نسبت به الکترونیک کردن درخواستهای مربوط به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۲، استعلام فرم ج، ملاقات مردمی، تعیین اصالت نامه و ثبت شکایات از طریق تارنمای این اداره کل و با دسترسی به تشکیل پرونده از طریق میز خدمت الکترونیک در سال ۱۴۰۲ اقدام کردیم.

وی در ادامه بهره گیری از سامانه پیامکی برای ارسال کد رهگیری به متقاضیان و پی گیری پرونده از طریق تارنمای اداره کل را از قابلیت های این خدمات الکترونیک برشمرد.

معتقد الحق یادآور شد: در خصوص ایجاد سایر فرآیندهای سیستمی و الکترونیک در حوزه های دیگر این اداره کل نیز در حال پی گیری برای الکترونیک کردن درخواستهای تشکیل پرونده های مربوط به کمیسیون ماده ۵ و پرونده های حوزه واگذاری هستیم که متعاقباً به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.