رئیس جمهور گفت:اولویت پرداخت تسهیلات موجود در کشور برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد است.

 رئیسی: ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد/ اولویت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور امروز در جشن احیا ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان و دزفول قهرمان نماد مقاومت، ایستادگی و احساس مسوولیت است. 

وی افزود: آمار واحدهای احیا شده در کشور جای قدردانی و شکرگزاری دارد. امروز در بازدید از واحدهای تولیدی مشاهده میکنیم چرخ‌های تولید به راه افتادند، صدها تومان از سرمایه مردم به چرخه بازگشته و برای هزاران نفر اشتغالزایی شده است. 

وی با بیان اینکه ۴۲۰۰ واحد تعطیل در کشور احیا شد، افزود: امروز هم ۱۶۰ واحد در استان خوزستان احیا شده که جای قدردانی و تشکر دارد.

رئیسی گفت:در سال رشد تولید تلاش مضاعف وجود دارد. این قابل تحمل نیست که در شهر و دیاری که از این کشور با مقاومت ایستادگی کردند و اقتدار تولید کردند، جوانانش احساس بیکاری کنند.
 
وی ادامه داد:باید تلاش کرد که رنج‌ها را به گنج تبدیل کنیم. نیروی انسانی کارآمد امروز کشورمان یک گنج است که نباید آن را از دست داد. 
رئیس جمهور گفت:سرمایه مادی و معنوی کشورمان کم نیست فقط باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: دولت برای حمایت از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی برای فعال کردن بخش هایی که نیرو دارند و توان و ظرفیت توسعه را دارند آمادگی دارد

رئیس جمهور تصریح کرد: آمار اشتغال در استان خوزستان قابل قبول نیست و نیاز به یک روحیه بسیجی وجود دارد تا رشد اشتغالزایی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اولویت پرداخت تسهیلات موجود در کشور برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد است.

رئیس جمهور گفت:بایدبه خوزستان و مردمانش دین خود را ادا کنیم. نیاز استان باید بخوبی شناسایی و به آن پرداخته شود. 

وی با بیان اینکه نیاز امروز خوزستان رفع بیکاری و اشتغالزایی است، اضافه کرد: کارها و پروژه‌های بزرگی همچون پتروپالایش آبادان که سال قبل افتتاح شد، باید بیشتر و با شدت بیشتری انجام گیرند. 

وی ادامه داد: در دیدار با خانواده شهدا در آستان متبرک سبزقبا شاهد گلایه‌هایی از بیکاری بودیم که باید بطور جدی پیگیری و مرتفع شود. 

رئیسی خاطرنشان ساخت: اگر مهار تورم با رشد تولید نباشد شاهد رکود خواهیم بود  ما این مسیر را دنبال خواهیم کرد تا رکود صورت نگیرد. 

وی گفت: واحدهای تولیدی از حمایت دولت مطمئن باشند چرا که این امر وظیفه دولت است  واحدهای تولیدی نیز با روحیه جهادی کار را دنبال کنند، با کار معمولی مشکلات کشور و عقب ماندگی‌ها جبران نمی شود روحیه جهادی میان تمام مدیران نیاز است. 

رئیس جمهور در ادامه افزود: در احداث مسکن عقب‌ماندگی داریم، اگر سالی یک‌میلیون مسکن ایجاد شده بود الان مشکلی برای مسکن نداشتیم. در هر سالی حداکثر ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که با نیاز واقعی مسکن در کشور، ۷۰۰ هزار واحد فاصله داشتیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.