۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 867677

نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی از ستارگان کشتی آزاد اروپا نتایج جالبی داشت که می‌تواند برای ورزش اول ایران حیرت‌انگیز باشد.

ائتلاف ستارگان کشتی اروپا علیه یزدانی

 اتحادیه جهانی کشتی در حاشیه مسابقات قهرمانی اروپا در زاگرب کرواسی، یک نظر سنجی از بزرگان این رشته در خصوص تکنیکی‌ترین آزادکار جهان انجام داد. در این نظر سنجی آزادکاران قاره سبز از نامدارانی مانند بووایسار سایتیف روسی، دیوید تیلور آمریکایی، آرسن هاراتونیان ارمنی، فرانک چامیزو ایتالیایی و زلیم‌خان آباکاروف از آلبانی به عنوان تکنیکی‌ترین کشتی گیران یاد کردند.

سایتیف نامدار در صدر این نظرسنجی قرار دارد. عجوبه روسی در حالی با اختلاف تکنیکی‌ترین آزادکار جهان لقب گرفته که سه مدال طلای المپیک و ۶ طلای جهان را در کارنامه دارد و البته پیش از این نیز به عنوان برترین آزادکار قرن نیز معرفی شده بود.

طاها آکگل قهرمان اروپا و اسطوره کشتی ترکیه از سایتیوف به عنوان تکنیک‌ترین آزادکار جهان یاد کرد و گنو پتریاشویلی نیز دیوید تیلور را تکنیکی‌ترین آزادکار حال حاضر جهان دانست.

جای خالی ستارگان کشتی ایران به ویژه حسن یزدانی در بین تکنیکی‌ترین آزادکاران از مهمترین اتفاقات این نظرسنجی است. یزدانی در یک دهه گذشته سبک خاصی از کشتی در جهان را بنا نهاده که کمتر آزادکاری موفق به شکست وی شده است. تنها حریف یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم دیوید تیلور آمریکایی است که نامش در بین تکنیکی‌ترین آزادکاران جهان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.