۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 867684

پیشکسوت کشتی کشورمان به انتقاد از رفتار علیرضا دبیر در مجمع هیات کشتی مازندران پرداخت.

نقد رفتار دبیر توسط پیشکسوت کشتی

 دور روز پیش مجمع انتخاباتی هیأت کشتی مازندران برگزار شد. در جریان برگزاری این مجمع علیرضا دبیر که ریاست مجمع را بر عهده داشت نسبت به حرف‌های یک خبرنگار واکنش نشان داد و او را از جلسه اخراج کرد. او اعلام کرد تا این فرد از جلسه خارج نشود صحبت نمی‌کند.

پس از این اتفاق فدراسیون کشتی در حمایت از رئیس واکنش نشان داد: «با توجه به اهمیت مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان مازندران و حسن نیت فدراسیون کشتی، به منظور احترام به جایگاه مهم اصحاب رسانه و اطلاع رسانی صحیح در کشتی کشور، رئیس فدراسیون کشتی به عنوان رئیس مجمع اجازه حضور خبرنگاران در این مجمع را داد و تصاویر، فیلم ها، اخبار و مصاحبه هایی که از سوی رسانه های مختلف منتشر شده حاکی از این موضوع است. در این مجمع تعداد بالایی از خبرنگاران حضور داشته اند و در امر اطلاع رسانی صحیح و درست اخبار و وقایع نیز رسالت خود را به خوبی انجام داده اند. اما این موضوع که در حین صحبت های رئیس فدراسیون کشتی که مورد تأیید جمع کشتی گیران ملی پوش حاضر در مجمع نیز بود، خبرنگاری که در حوزه‌ی ورزشی نیز فعالیت ندارد، به یک باره درباره صحبت های رئیس فدراسیون جمله ای خارج از عرف را بیان داشته و در ادامه آن نیز دلیل این کار خود را با یک جمله ی غیرمحترمانه تکمیل کرده است، قطعا در شأن اعضای حاضر در مجمع و کشتی کشور نبوده و رئیس مجمع بعنوان نماینده جامعه بزرگ کشتی از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و مانع از ادامه حضور فرد توهین کننده در مجمع شده است.»

در همین باره ابراهیم جوادی  در خصوص رفتار دبیر در مجمع هیأت استان مازندران اظهار داشت: رسانه نقش بسیار مهمی در پیشرفت کشتی و کشتی‌گیر دارد. رسانه است که عکس کشتی‌گیران را روی روزنامه‌ها چاپ می‌کند، این رسانه است که مسابقات کشتی را به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌کند. چه کسی با مصاحبه کردن با کشتی‌گیران نام آن‌ها را مطرح می‌کند؟ وقتی خود فدراسیون هم در مواردی که نیاز دارد به سراغ رسانه‌ها می آید پس باید احترام رسانه‌ها حفظ شود. در خیلی از مواقع پیش آمده است که خبرنگاری بر خلاف موضوعی صحبت کرده است اما باید با احترام پاسخ او داده شود.

وی با اشاره به سوابق رفتاری رئیس فدراسیون عنوان کرد: دبیر حتی در یکی از جلسات خود فدراسیون، از دبیر فدراسیون خود انتقاد و او را بیرون کرده بود. به هر حال کارهایی که می شود، درست نیست. احترام 2 طرفه است هم رسانه باید احترام بگذارد و هم مسئولان به رسانه. اگر خبرنگاری صحبت می‌کند ما نباید به او بی احترامی و یا توهین کنیم، چرا که او هم انسان است و خانواده دارد. رفتارها نباید به گونه‌ای باشد که توهین آمیز باشد.

 مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با بیان اینکه خبرنگار شغلش انعکاس خبر است؛ گفت: دبیر می‌توانست منطقی جواب آن خبرنگار را بدهد و لازم نبود این خبرنگار را از سالن بیرون کند. قرار نیست هر کسی که از شما تعریف می‌کند به او احترام بگذارید اما اگر کسی مخالف شما باشد و حرفی بزند او را از جلسه بیرون کنید. کجای دنیا چنین چیزی مرسوم است؟ خبرنگار وظیفه دارد و کارش را بیاد انجام دهد، حتی اگر خبرنگار به مدیری هم توهین کند نباید به شکل زننده پاسخ او را بدهد. نمی‌دانم دیگر چه بگویم کارهایی می‌کنند که جای تعجب دارد. به شخصه به عنوان پیشکسوت کشتی که چندسال قهرمان بودم و بعد از قهرمانی هم به عنوان مربی و مسئول در کشتی حضور داشتم به فدراسیون کشتی نمی‌روم از زمانی که علیرضا دبیر به فدراسیون کشتی آمده من به فدراسیون نرفتم و نمی‌روم چون می‌دانم رفتارها به چه شکل است.

 در این باره ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد هم در صفحه مجازی خود واکنش نشان داد و نوشت:

«سیلی عضو شورای شهر و دستان رییس فدراسیون به نشانه ی اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می کند. اینکه به راحتی روابط عمومی ها بیانیه می‌دهند که وی خبرنگار نیست یا خبرنگار تخصصی نیست و یا فلان حرف مربوط یا نامربوط را زد، ادعایی است که ساز و کار قانونی برای رد و اثبات آن وجود ندارد. خلاصه آنکه رفتار علیرضا دبیر غلط است چرا که خبرنگار یا هر فردی بی‌دعوت به آن جلسه نیامده. روابط عمومی فدراسیون هم نمی‌تواند ادعای خبرنگار غیرورزشی بودن فرد را کند و عملکرد خودش زیر سوال است از این بابت که فرد غیرمرتبط را به جلسه راه داده.
رفتار دبیر وقتی بیشتر زیر سوال می رود که از مرام پهلوانی و نماز اول وقت دم بزند و صدایش را پشت بلندگو بلندتر کند و حراست را صدا بزند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.