مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا فاش ساخت که جنگنده‌های مسلح روسیه تعقیب و تقابل با جنگنده‌های آمریکا بر فراز حریم هوایی سوریه را به شدت افزایش داده‌اند.

تعقیب و گریز جنگنده‌های روسیه و آمریکا بر فراز سوریه

به گزارش قدس آنلاین، یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا فاش ساخت که جنگنده‌های روسیه تعقیب و تقابل با جنگنده‌های آمریکا بر فراز حریم هوایی سوریه را به شدت افزایش داده‌اند.

وبگاه «دیفنس نیوز» روز شنبه به نقل از ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در منطقه نوشت، جنگده‌های روسیه به طور فزاینده‌ای نزدیک جنگنده‌های آمریکایی در آسمان سوریه پرواز می‌کنند.

ژنرال «آلکسس گرینکویچ» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه گفت: «از اول مارس، خلبانان روسی به شیوه‌های خصمانه عمل کرده‌اند و باعث نگرانی سران نظامی آمریکا شده و این موجب احتمال اشتباه محاسباتی و تشدید تنش شده است.»

ژنرال گرینکویچ گفت، باید چندین مایل از هم فاصله داشته باشیم و فقط یکدیگر را زیر نظر داشته باشیم، اما روس‌ها مانورهای سنگینی علیه ما انجام می‌دهند.

گرینکویچ گفت:«آنهابه شدت مانور می‌دهند، تقریبا مثل اینکه در حال تلاش برای نبرد هوایی رو در رو هستند.»

ارتش روسیه چندی قبل از انجام آزمایش دوم موفق جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» خود در سوریه خبر داد.  «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که آزمایش مجدد جنگنده سوخو-۵۷ در سوریه با موفقیت انجام شد.  برخی منابع پیشتر اعلام کردند که روسیه با استقرار سوخو-۵۷ در سوریه موفق به رصد جنگنده‌های پنهانکار آمریکا شده بود.

این مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که هواپیماهای آمریکایی به ندرت به تنهایی پرواز می‌کنند و چند هواپیما برای محافظت از آن‌ها وجود دارند.

گرینکویچ مدعی شد: «ما همیشه سعی می‌کنیم یکی از جنگنده‌های خود را در موقعیت برتری نسبت به روس‌ها نگه داریم.»

روزنامه «وال استریت ژورنال» برای اولین بار از مانورهای خصمانه فزاینده بین هواپیماهای جنگی آمریکایی و روسی خبر داد.

گرینکویچ با اشاره به مسلح بودن جنگنده‌های روسیه گفت: «فکر نمی‌کنم روس‌ها قصد شلیک داشته باشند، اما خطر اشتباه محاسباتی وجود دارد.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.