مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: از ۳۵ کیلومتر مسیر ریلی  رشت - کاسپین تاکنون ۱۷.۵ کیلومتر ریل گذاری و ۲۵ کیلومتر عملیات زیرسازی انجام شده است.

ریل گذاری پروژه ریلی رشت - کاسپین به نیمه راه رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمد پردل نژاد میزان پیشرفت عملیات زیرسازی پروژه ریلی رشت - کاسپین را ۸۵ درصد عنوان و بیان کرد: هم اکنون پیشرفت پروژه ریلی رشت - کاسپین در مجموع به طور میانگین ۷۵ درصد است و تلاش می‌شود تا این پروژه بزرگ ریلی با تامین اعتباری که قرار است طی ماه جاری انجام شود تا پایان تیرماه به سرانجام برسد.

پردل نژاد به اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری برای این پروژه اشاره و تصریح کرد: در سفر نخست رئیس جمهور ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن رشت - کاسپین اختصاص داده شد که تاکنون تمامی آن تخصیص یافته اما براساس برآوردهای انجام شده به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

پروژه ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر است که کریدور شمال - جنوب دریای عمان را به دریای خزر وصل می کند و با تکمیل آن می توانیم ارتباط دریا به دریا را به صورت ریلی در سرزمین‌مان داشته باشیم و هم اینک این پروژه با روند بسیار خوبی در حال انجام است.

پروژه راه آهن رشت –کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از مسیر ریلی قزوین - رشت - انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی بزرگ ایجاد کند.

گذرگاه حمل و نقل بین المللی (ITC) «شمال-جنوب» مسیری چندوجهی از سن پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر است. این کریدور جایگزینی برای مسیر دریایی کانال سوئز است که اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند را به هم وصل می کند. سه مسیر این کریدور "شمال-جنوب" شامل ترانس خزر (با استفاده از راه آهن و بنادر) و دو مسیر غربی و شرقی (زمینی) است.

اجرای پروژه ریلی رشت - کاسپین علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.