لامین یامال جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلوناست که در مسابقات لالیگا به میدان رفته است.

ستاره آینده دنیای فوتبال، مسی در 15 سالگی

به گزارش قدس آنلاین، به یک نام توجه کنید: لامین یامال. و یک تاریخ: 29 آوریل 2023. این مهاجم اولین بازی خود را با بارسا در سطح اول فوتبال اسپانیا انجام داده و در بارسلونا و لالیگا تاریخ ساز شده است.

بازیکن اهل اسپلوگوئس (Esplugues) به جوانترین فوتبالیستی تبدیل شده که در مسابقات سطح اول فوتبال اسپانیا با پیراهن بارسلونا بازی کرده است.

این بازیکن تیم جوانان که ژاوی را مجذوب خود کرده اولین بازی‌اش را با 15 سال و 9 ماه و 16 روز سن انجام داد. این یک مثال قاطع است که درخشش زودهنگام با استعداد یا کیفیت ناسازگار نیست.

یامال برای دومین بار روی نیمکت بارسلونا در مسابقات لالیگا حضور داشت. با تصمیم سرمربی او در مسابقه هفته پیش مقابل اتلتیکومادرید در لیست حضور داشت اما فرصت بازی به دست نیاورد.

ژاوی که امسال او را در تعداد زیادی از جلسات تمرینی بکار گرفته، با اطمینان و اعتماد از اینکه علیرغم تعلق به تیم جوانان آماده است تا دقایقی در تیم اصلی حضور داشته باشد، همچنان از او برای شرکت در تمرینات دعوت می‌کند. این به دلیل کیفیت و شخصیتی است که یامال دارد. سرمربی بارسا از این اتفاق ترسی ندارد و امروز او تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شده که برای اولین بار در لالیگا با پیراهن بارسلونا به میدان رفته است.

تا به امروز، این افتخار بزرگ در اختیار ویسنک مارتینز بود که در 19 اکتبر 1941، مقابل رئال مادرید، اولین بازی خود را با پیراهن بارسلونا با 16 سال و 9 ماه و 5 روز انجام داد.

پیش از این سایر بازیکنان بارسلونا موفق شده بودند با سن کمتر هم در مسابقات دیگر به میدان بروند اما این رکورد اکنون در اختیار یامال است. به طور مثال مارتینز ساگی که با 14 سال و 6 ماه و 15 روز در مسابقات قهرمانی کاتالونیا بازی کرد.

در لالیگا، پس از یامال و ویسنک مارتینز، آنسو فاتی سومین بازیکن جوان بارسلوناست که با 16 سال و 9 ماه و 25 روز اولین بازی را با پیراهن این تیم انجام داد.

تکنیک و اعتماد به نفس

لامین یامال که در حال مذاکره با بارسا برای امضای قرارداد جدید است، ژاوی را هم به خاطر ویژگی‌های فوتبالی و هم به خاطر شخصیتش شگفت زده کرده است:"او علاوه بر گلزنی، دریبل زدن، پاس دادن، مهارت در موقعیت تک به تک و چابکی و سرعت در دویدن، از نظر بدنی قوی است و مهارت‌های رهبری و اعتماد به نفس بالا را نشان می‌دهد."

ژاوی همچنین معتقد است که مشکلات بی انضباطی که باعث شد او را چند روزی از تمرینات دور کند فراموش کرده و این موضوع برطرف شده است:"او در ماه جولای 16 ساله می‌شود. او شخصیت دارد، یک استعداد ذاتی است، پاس آخر را به خوبی ارسال می‌کند، قوی است... او می‌تواند دوران مهمی را در باشگاه رقم بزند. من با او صحبت کرده‌ام. او نمی‌ترسد. او سپاسگزار است، خوشحال است. بازیکنان نسل‌های جدید نمی‌ترسند، اعتماد به نفس دارند. او تمرینات فوق العاده‌ای انجام داده است."

جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا، لوکا رومرو است که اولین بازی خود را در این تورنمنت در 24 ژوئن 2020 با مایورکا با 15 سال و 219 روز سن انجام داد.

منبع: مارکا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.