مدیر اداره آموزش و پرورش خواف گفت: برای مهر سال جاری ۲۰۸ کلاس درس برای تحصیل حدود ۴۵۰۰ دانش‌آموز کمبود جدی و بحرانی داریم.

۴۵۰۰ دانش‌آموز خوافی در خراسان رضوی کلاس درس ندارند

به گزارش قدس خراسان، روح‌اله غلامپور اظهار کرد: در تامین نیروی انسانی بیش از ۷۰۰ معلم و ۲۰۸ کلاس درس کمبود جدی و بحرانی را در مهرماه سال جاری شاهد خواهیم بود و ۴۵۰۰ دانش‌آموز خوافی در خراسان رضوی کلاس درس ندارند.

مدیر اداره آموزش و پرورش خواف گفت: ۱۰۸ کلاس در حال ساخت توسط خیرین مردمی و شرکت‌های معدنی داریم، اما مانند یک قطره‌ای در دریا است و احتمالا پیشرفت خوبی هم در جهت تکمیل شدن نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اولویت ما رفع مشکلات در حوزه کمبود فضای آموزشی است و حدود ۱۶ کلاس کانکسی در این شهرستان همچنان وجود دارد که در صورت عدم همکاری در تکمیل ساخت ۱۵۸ تفاهم ساخت کلاس درس مجبور به تحصیل دانش‌آموزان در کانکس خواهند بود.

غلامپور افزود: بیش از ۲۲۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان خواف بازمانده از تحصیل هستند که می‌توان دلایل آن را ازدواج زود هنگام، معلولیت، والدین بدسرپرست و ناتوانی در تامین هزینه‌های مالی عنوان کرد که با تدابیر انجام شده تنها ۲۲۶ نفر به تحصیل جذب شدند.
مدیر اداره آموزش و پرورش خواف بیان کرد: در شهرستان خواف استان خراسان رضوی بیش از ۴۳ هزار دانش‌آموز در حدود ۳۵۰ مدرسه با آموزش حدود ۳۳۰۰ معلم مشغول به تحصیل هستند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.