حکومت طالبان می‌گوید برگزاری هر نشستی درباره افغانستان بدون حضور حکومت فعلی، مسائل را حل نمی‌کند، بلکه پیچیده‌تر می‌کند.

اعتراض طالبان به دعوت‌نشدن به نشست بین‌المللی دوحه

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از راشاتودی، «محمد سهیل شاهین»، نماینده طالبان در سازمان ملل، در آستانه نشست بین‌المللی در دوحه قطر، به دعوت‌نشدن طالبان به این نشست اعتراض کرد.

وی دراین‌باره گفت: هر نوع نشستی درباره افغانستان بدون شرکت حکومت کنونی افغانستان به حل مسائل کمک نخواهد کرد و مسائل را پیچیده‌تر می‌کند. در حالی‌که ما نظرات و دیدگاه‌های آنها را می‌شنویم، آنها نیز باید صدای ما را بشنوند. به همین دلیل در چنین نشست‌هایی (نشست دوحه) حضور ما ضروری است.

دیروز شنبه استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان مقامات کنونی طالبان را برای نشستی که با نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در مورد افغانستان در تاریخ ۱ و ۲ ماه می میلادی در دوحه قطر برگزار می‌ شود، دعوت نکرده است.این نشست پشت درهای بسته در دوحه با هدف تمرکز بر تعامل بین‌ المللی حول اهداف مشترک برای یک راه پایدار رو به جلو در افغانستان برپا خواهد شد.

پس از اظهارات امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که هفته گذشته واکنش‌ های تندی را درپی داشت، سازمان ملل تاکید کرد که این نشست روی شناسایی احتمالی بین‌ المللی دولت کنونی طالبان متمرکز نخواهد بود.

علاوه بر این، شورای امنیت سازمان ملل ممنوعیت طالبان برای کار زنان برای نهادهای سازمان ملل متحد را محکوم کرده و از مقامات جاری طالبان خواسته بود تا به سرعت تمام محدودیت‌ ها بر زنان، از جمله زنانی که با سازمان ملل متحد و آموزش و پرورش کار می‌ کنند را لغو کنند.

با این حال، طالبان روز جمعه درخواست شورای امنیت برای رفع محدودیت‌ های زنان را رد کرد و گفت: محدود کردن زنان افغان یک موضوع اجتماعی داخلی افغانستان است که بر کشورهای خارجی تأثیر نمی‌ گذارد.

گروه طالبان پس از تسلط بر افغانستان در ماه آگوست سال ۲۰۲۱، کار زنان در سازمان‌ های غیردولتی بین‌المللی و حضور دانشجویان دختر در دبیرستان‌ ها و دانشگاه‌ ها را ممنوع اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.