معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با کمبود ۳۵۰ نفر معلم پرورشی و ۴۰۰ نفر مشاور در مدارس استان روبرو هستیم که این آمار به مرکز تهران ارسال شده تا در تعیین سهم آزمون استخدامی و جذب نیرو لحاظ شود.

کمبود ۷۵۰ معلم پرورشی و مشاور در مدارس چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس انلاین، افشین امیریان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری گفت: همه انسان‌ها در طول حیات خود همواره با معلمان مانوس هستند و معلمان امانت خطیری را در راستای سعادت یا نابودی یک ملت بر دوش می‌کشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری ۷۵ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، بیان کرد: تجلیل از مقام شامخ معلم، رژه ورزشی دانش‌آموزان، نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس سراسر استان و تجلیل از معلمان جهادی بخشی از برنامه‌های پیش‌ رو است.

وی  با اشاره به اینکه ۲ نفر از معلمان استان منتخب کشوری شدند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷۳ معلم در قالب ۱۱۵ گروه جهادی به ۴ هزار دانش‌آموز محروم خدمات ارائه دادند.

کسب ۲۷۰ مقام در حوزه پرورشی توسط دانش‌آموزان استان

امیریان افزود: دانش‌آموزان استان در بخش پرورشی ۲۷۰ مقام کشوری و در بخش تربیت‌بدنی ۱۸ مقام کشوری را در سال گذشته کسب کردند و در بخش استعدادهای درخشان نیز دانش‌آموزان توانستند مدال طلای اقتصاد کشور را کسب کنند.

وی در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: رتبه‌بندی معلمان با اقدامات اولیه از طرف خود معلمان و بارگذاری مدارک آغاز و مشخص شد افراد با سابقه زیر ۱۵ سال تا رتبه ۳، افراد با سابقه ۱۵ تا ۲۱ سال تا رتبه ۴ و افراد بالای ۲۱ سال سابقه تا رتبه ۵ را می‌توانند به دست آورند اما این کسب رتبه منوط به بارگذاری مدارک است.

امیریان ادامه داد: احکام معلمان قبل از عید صادر شد و ۳۰ درصد افراد به این رتبه‌های کسب‌شده اعتراض داشتند که تا ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۱۵ نفر در آزمون استخدامی اردیبهشت‌ماه شرکت کردند، تصریح کرد: با توجه به کمبود معلمی که در سطح استان است در سال جاری از طریق آزمون استخدامی ۷۹۲ نفر شامل ۵۲۶ معلم ابتدایی و ۲۶۶ دبیر متوسطه جذب سیستم آموزشی می‌شود.

در ادامه غلامعلی خدیبی گفت: یکی از فعالیت‌های تربیتی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است بر این اساس اولین گام تجهیز و تعمیر اردوگاه‌های دانش‌آموزی شهید چمران سامان، قلعه‌تک و شمس‌آباد بود که با توجه به منابعی که در سفر ریاست جمهور و وزیر آموزش و پرورش به استان اتفاق افتاد اعتبارات خوبی برای این اردوگاه‌ها رقم خورد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان استان به قم و جمکران، اظهار داشت: اردوی مشهد مقدس برای زیارت اولی‌ها نیز در آموزش و پرورش رقم خورده است و طی دو مرحله اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود ۳۵۰ نفر معلم پرورشی و ۴۰۰ نفر مشاور در مدارس استان روبرو هستیم که این آمار به مرکز تهران ارسال شده تا در تعیین سهم آزمون استخدامی و جذب نیرو لحاظ شود.

آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی به دانش‌آموزان در تابستان

 پژمان خلفیان نیز در این جلسه گفت: کمبود معلم در رشته‎‌های ادبیات فارسی، ریاضی، زبان انگلیسی، معارف و عربی، علوم اجتماعی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، فرهنگ و هنر و کار و فناوری در مدارس متوسطه اول و دوم و رشته‌های اکتروتکنیک، تاسیسات، صنایع شیمیایی، طراحی دوخت، کامپیوتر و مکانیک خودرو در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای به چشم می‌خورد که قرار است از طریق آزمون استخدامی برای این رشته‌ها جذب نیرو صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای بحث آموزش، فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس و پژوهش‌سراها با اولویت کدنویسی و آموزش هوش مصنوعی در مناطق هفده‌گانه انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.