شماری از شهروندان آمریکا و اسپانیا با برپایی تجمعات و تهیه طومار خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی شدند.

حمایت شهروندان آمریکا و اسپانیا از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، شماری از شهروندان آمریکایی روز یکشنبه از دولت این کشور خواستند تا مانع تخریب مراکز آموزشی فلسطینی‌ها در کرانه باختری شود.

به گزارش خبرگزاری «سانا» شماری از شهروندان آمریکایی حامی فلسطین با راه اندازی سازو کاری از اعضای کنگره آمریکا خواستند تا دولت این کشور را برای مداخله و جلوگیری از تخریب مدارس فلسطینی‌ها در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

بر اساس این گزارش، بیش از پنج هزار آمریکایی طوماری آنلاین امضا کردند که در آن آمده است رژیم اسرائیل دستور تخریب ۵۸ مدرسه فلسطین در قدس اشغالی و کرانه باختری را صادر کرده است.

در اسپانیا نیز جامعه فلسطینی و عرب در شهر «رئوس» در استان «تاراگنا» در جنوب کاتالونیا سازکاری  را در مرکز شهر رئوس برای جمع آوری امضا جهت محاکمه  رژیم اسرائیل و پاسخگویی به جنایاتش علیه مردم فلسطین سازماندهی کردند.

«آمنه شومن» رئیس جامعه فلسطینی مقیم رئوس گفت که هدف از این فعالیت جمع آوری هرچه بیشتر امضا برای محاکمه اسرائیل به دلیل سیاست تبعیض نژادی علیه مردم فلسطین است.

«پائولا واراس» معاون شهردار تاراگنا نیز با تاکید بر همبستگی با آرمان فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار توقف فوری خشونت علیه شهروندان فلسطینی شد.

 پژوهشکده کاربردی «آریج» در سال ۲۰۲۱ در پژوهشی با عنوان «ارزیابی اثرات اقتصادی و زیست محیطی محدودیت‌هایی که رژیم اشغالگر بر تردد شهروندان فلسطینی در شهرهای کرانه باختری اعمال می‌کند»، آورده است که فلسطینیان در نتیجه مسدود شدن گذرگاه‌ها با موانع نظامی رژیم اشغالگر سالانه حدود ۶۰ میلیون ساعت کار خود را از دست می‌دهند که خسارتی بالغ بر حدود ۲۷۰ میلیون دلار در سال به آن‌ها وارد می‌کند.

 در تازه ترین تحول منابع محلی فلسطین گزارش دادند که نظامیان صهیونیست برای هشتمین روز متوالی با تشدید تدابیر نظامی در ورودی‌ها و گذرگاه‌های شهر «أریحا» این شهر را تحت محاصره خود درآوردند.

رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که نظامیان صهیونیست همچنان ورودی‌های اصلی و فرعی این شهر را با قرار دادن موانع نظامی مسدود کرده و خودروهای شهروندان و کارت‌های شناسایی آن‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.