عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه استیضاح وزیر صمت در تراز جمهوری اسلامی و برمبنای عقلانیت، همدلی و همگرایی دولت و مجلس بود.

دفاع تمام قد دولت از وزیر صمت/جلسه استیضاح در تراز جمهوری اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین محسن زنگنه درباره همکاری و تعامل مجلس و دولت گفت: امروز جلسه همدلی و همگرایی ناظر بر عقلانیت در تراز جمهوری اسلامی بود. نمایندگانی که سه ماه پیش به استیضاح وزیر صمت رأی نداده بودند، امروز با نگاهی هوشمند، مطالب واقعی و مستند درباره موافقت یا مخالفت با استیضاح را مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در جریان جلسه استیضاح امروز شاهد حضور رئیس جمهور در میان نمایندگان بودیم؛ با یک نگاه همدلانه این رأی گیری انجام شد حتی وقتی رئیس جمهور و معاون اول وارد صحن شدند، ارتباطات نمایندگان با رئیس جمهور منطقی، مهربانانه و بر اساس تفاهم و همدلی بود.

زنگنه اظهارت رئیس جمهور را از بهترین نطق‌های او در مجلس دانست و افزود: رئیس جمهور دو بار به صراحت اعلام کرد حضور ما در اینجا به معنی به رسمیت شناختن حق مجلس در استیضاح و سؤال از دولت است.

وی خاطرنشان کرد: این خیلی مهم است که رئیس جمهور که خودش مسئول اجرای قانون اساسی است، به صراحت این موضوع را اعلام کرد؛ از سوی دیگر تمام قد به دفاع از وزیر به عنوان یک حق رسمی پرداخت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند ماه قبل مجلس به فاطمی امین و ابقای وی رای داد، رأی امروز نمایندگان نیز مبنی بر عدم موافقت با ادامه فعالیتش در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، که مشخص شد همه ادعاهایی که گفته می‌شد برخی در حال لابی یا فشار به مجلس یا دولت هستند، صحت ندارد.

زنگنه تصریح کرد: فاطمی امین را فردی امین می‌دانم مجموعه نمایندگان مجلس هم افرادی مؤمن هستند و این فضای لابی و فشار صحت ندارد؛ نمایندگان مجلس نقدهایی به قیمت خودرو، راهبردهای وزارت صمت، گرانی در مواد صنعتی و معدنی و گرانی پتروشیمی مطرح کردند و موارد نقد به عملکرد وزیر سابق صمت شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نمایندگان مخالف استیضاح هم دفاع خوبی داشتند. خود وزیر و رئیس جمهور هم دفاع منطقی و بدون حاشیه ای داشت و نمایندگان هم به دور از این حاشیه ها و بر اساس شناخت و تکلیف قانونی و شرعی به این استیضاح رأی مثبت یا منفی دادند.

زنگنه بیان کرد: این همدلی بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در طول ادوار گذشته کم نظیر است؛ می‌بینیم که خود رئیس جمهور وزیر را تغییر می‌دهد یا می‌بینیم که مجلس یک زمانی از وزیری دفاع تمام قد و در زمانی دیگر با استیضاح همان وزیر موافقت می‌کند که نشان دهنده عملکرد دولت و مجلس در تراز کامل انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: رأی منفی امروز نمایندگان به وزیر سابق صمت، حمل بر تقابل دو قوه مجریه و مقننه نیست؛ پیروز واقعی امروز هم دولت و هم مجلس، و در یک کلام نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.