مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت تصاویر ۴ قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تله‌ای یکی از همیاران محیط زیست در مرز مشترک میان ۲ منطقه شکار ممنوع دربند مشکول استان و منطقه حفاظت‌شده کاغذکنان استان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

ثبت تصاویر ۴ قلاده پلنگ ایرانی در مرز مناطق مشکول و کاغذکنان

به گزارش قدس آنلاین، حسن قاسم پور اظهار کرد: در روزهای آغازین اردیبهشت سال جاری یکی از همیاران علاقه‌مند به محیط زیست موفق شد با دوربین تله‌ای خود ابتدا تصویر (فیلم) ۳ قلاده پلنگ شامل ۲ ماده (مادر و توله) و یک نر بالغ را به ثبت برساند و به فاصله ۲ روز، یک قلاده پلنگ نر بالغ دیگر را در ارتفاعات منطقه با استفاده از دوربین عکاسی خود ثبت کرد.

وی افزود: وی طی همان روز توانست پلنگ نر همراه ۲ ماده را این بار به‌صورت تنها در حوالی همان منطقه مجددا تصویربرداری نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی در مناطق هم‌مرز این استان با استان آذربایجان‌شرقی و تطبیق مشخصات پلنگ‌های مشاهده‌شده با اظهارات افرادی که آن‌ها را در منطقه مشکول دیده‌اند، نشان می‌دهد ۴ قلاده پلنگ بین مناطق مشکول و کاغذکنان در رفت‌وآمد هستند و علت افزایش حضور این گونه ارزشمند در منطقه، وفور طعمه، عدم دسترسی و دست‌اندازی انسان‌ها به این مناطق بوده که حاصل حفاظت و مراقبت شبانه‌روزی محیط‌بانان منطقه است.

گفتنی است؛ در سال ۱۴۰۱ نیز محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع مشکول موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در داخل منطقه شده بودند و همچنین ۲ قلاده پلنگ دیگر نیز طی همان سال توسط افراد محلی با استفاده از گوشی تلفن همراه از داخل خودرو تصویربرداری شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.