۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 868508

نابغه وزنه‌برداری ایران که چند روزی به خاطر ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بود از بیمارستان مرخص شد.

وزنه‌بردار افسانه‌ای ایران از بیمارستان مرخص شد

محمد نصیری دارنده مدال طلای وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی اظهار داشت: چند روز است که از بیمارستان مرخص شدم و حالم عمومی‌ام نیز مساعد است. از کادر درمان و تمام زحمت‌کشان این عرصه تشکر می‌کنم. سپاسگزار تمام مردم ایران نیز هستم در این مدت همواره پیگیر سلامتی من بودند. هر چه دارم از این مردم است.

وزنه‌بردار افسانه ای ایران این را هم گفت: در سفری که به گلپایگان داشتم به ویروس کرونا مبتلا شدم و چند روزی نیز در بیمارستان بستری بودم. شرایط سختی داشتم اما به کمک پزشکان و کادر درمان سلامتی خود را به دست آوردم.

 نصیری که با القابی مانند سامسون وزنه‌برداری جهان و خروس طلایی معروف است پنج مدال طلا، یک نقره و سه برنز پیکارهای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. نصیری در کمتر از سه سال ۱۵ بار رکورد وزنه‌برداری جهان را جابجا کرد. وی در مسابقات جهانی ۱۹۷۳ هاوانا در یک روز چهار بار رکورد جهان را جابجا کرد. نصیری در آن مسابقات به خاطر کاهش وزن مجبور به تراشیدن موهای خود در هتل شد.

وی در خصوص این اتفاق به خبرنگار ایرنا گفت: در کوبا باید وزنم را کم می‌کردم. در آن مسابقات حتی مجبور شدم که موهای سرم را بتراشم. البته به خاطر شرایط سخت کشور کوبا در هتل موهای من را زدند. آن زمان عکسی از من گرفته شده بود و تیتر زدند که «کاکول خروس طلایی» چیده شد. اما من در آن مسابقات توانستم تمام مدال‌های طلای وزن خود را به دست بیاورم. پس از این مسابقه بود که «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا به من لقب «سامسون» داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.