مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: برای ایجاد طرح پارک کلر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در شهرستان ماهشهر ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می شود.

سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیون دلاری برای ساخت پارک کلر در ماهشهر

به گزارش قدس آنلاین،  حسین صفاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تفاهم نامه ساخت این پارک در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان و در راستای تکمیل زنجیره کلر با اشتغالزایی ۲۲۰ نفر منعقد شده است اظهارداشت: برای ساخت و بهره برداری از این پروژه، پتروشیمی غدیر ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه تولیدی در راستای تحقق شعار سال، توسعه تجارت خارجی و همچنین ایجاد فرصت های شغلی پایدار در شهرستان ماهشهر احداث می شود گفت: ظرفیت تولید این واحد میان دستی پتروشیمی ۳۲۷ هزار و ۶۰۰ در سال تعیین شده است.

صفاری تصریح کرد: تمامی مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری اجرای طرح در منطقه (موافقت اصولی)، جواز تاسیس، پروانه ساخت و ساز، پروانه فعالیت و بهره برداری مطابق با ضوابط و مقررات جاری، بصورت متمرکز توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صادر می‌شود.

شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت کرده و درکنار پتروشیمی بندرامام، اروند و آبادان تامین کننده PVC داخل کشور بوده است. ظرفیت تولید سالانه این شرکت به میزان ۱۲۰ هزار تن محصول PVC با گریدهای مختلف است. سهم ظرفیت اسمی تولید این شرکت حدود ۱۶ درصد کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی این واحد تولیدی در بازار۲۰ درصد است.

همچنین این مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن VCM وینیل کلراید مونومر اکنون در حال فعالیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.